dinsdag 18 april 2017

Moestuintjes

Ik heb geen tuin maar een balkon, dat heeft me echter nooit tegengehouden om allerlei 'dingen' te kweken. Het gaat met wisselend succes. De courgettes gingen altijd goed, werden niet heel erg groot maar voldoende. De courgette plant is en werd echter wel groot, zelfs zodanig dat ik soms niet van de ene kant van het balkon naar de andere kant kon lopen. De paprika was veel werk maar weinig resultaat, misschien 1 of 2 volgroeide vruchten maar trots dat ik was. De pitjes haalde ik gewoon uit een gekocht exemplaar.

Tomaten ging redelijk, alleen was er en is er een probleem, ik lust ze niet. Ook dat maakte mij niet uit. Ik gebruikte ze wel eens in een gerecht helemaal klein gesneden want dan proefde ik de smaak niet zo maar ze waren altijd rijp op het moment dat ik ze niet nodig had. Ach, ik bracht ze dan maar naar mijn ouders. Nu moet je niet denken dat dit enorme hoeveelheden waren maar genoeg zodat je ze in 1 of 2 maaltijden kon verwerken.

Aardbeien...mjammie. Ook die lukte uitstekend maar ook hier weer een probleem. Ik plukte ze met de bedoeling dat ik ze in mijn smoothie zou gebruiken of in de yoghurt maar het handjevol wat ik dan had geplukt was al op voordat ik in de keuken terug was.

De avocado lukt ook, hij groeit tot ongeveer kniehoogte en om de een of andere reden gaan ze bij mij rond die hoogte allemaal dood. Wat dat nou toch is, natuurlijk gegoogeld maar ik deed alles wat ik moest doen en toch....dood. Mocht je een poging willen wagen, neem gelijk een pot die groot genoeg is om hem flink te laten groeien, de plant verpotten is killing.

Nu kwam ik vanochtend bij de A.H. en ik had wat kleine dingetjes om mezelf te trakteren vanwege het feit dat ik de woonkamer klaar heb vwb het schilderen. binnenwerk schilderen Aan de kassa werd ik bedolven onder de moestuintjes, de reden hiervoor was dat de actie was afgesloten en ze die dingen kwijt moesten. Ik kwam dus thuis met 10 van die bakjes. Aangezien ik zelden bij de A.H. mijn boodschappen doe zijn dat dan ook de enige.

Ik ga denk ik maar weer eens een poging wagen. Ik heb ze nog niet open gemaakt maar het lijkt me leuk om weer eens ea te proberen. Nu op zoek naar wat geschikte potjes om ze in op te kweken.

1 opmerking:

  1. Kruiden groeien wel goed op een balkon. Misschien een leuke appelboom op het balkon?

    BeantwoordenVerwijderen