vrijdag 7 april 2017

Verzekeringsblunder

Enige tijd geleden heb ik eens al mijn verzekeringen op een rijtje gezet en kwam tot de schrikbarende conclusie dat ik geen WA verzekering had. Dit is toch wel een van de basisverzekeringen in mijn ogen dus dat wilde ik zsm rechtzetten.

Ik vroeg hem aan bij CB, heel veel verschillen deze verzekeringen toch niet en om de prijs hoef ik ook niet het onderste uit de kan. Het aanvragen ging via internet en ik kreeg ook nog korting via mijn werkgever. Er zou binnen 2 dagen een mail komen zodat ik wist dat het administratief zou worden afgehandeld. De mail kwam inderdaad maar voordat ik het in de gaten had, had ik hem verwijderd zonder hem gelezen te hebben. (oeps!) Gelukkig wist ik dat de papieren bevestiging met de polis na 6 dagen zou worden opgestuurd dus er was geen vrouw overboord.

Er kwam heel veel post maar geen polis van CB. Ok, kan gebeuren laat ik nog even iets langer wachten maar gisteren was mijn grens dan toch bereikt. Ik wilde weten wat het probleem was dus gebeld. De dame die ik aan lijn kreeg zocht even ea op en deelde mij mede dat ik inderdaad een mail had gekregen met uitleg waarom ik niet werd geaccepteerd.

Ik had al een WA verzekering bij hun lopen. Ik barstte in lachen uit. Toen zij en ik, blijkbaar had ik haar aangestoken met mijn lach eenmaal waren bekomen van de grap vroeg ik wanneer ik deze dan betaalde. Ik kon het me werkelijk niet voor de geest halen deze ooit te hebben afgesloten. Het blijkt dat hij samen met mijn woonverzekering loopt, dus de inboedel ed. Ik moest nog harder lachen.

Waardoor komt dit, mijn zus zit in de verzekeringen en had destijds toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen een en ander voor mij geregeld. De WA verzekering zat daar ook bij in, nooit meer aan gedacht. Gelukkig heb ik een WA verzekering aangevraagd bij dezelfde maatschappij als waar ik hem al had lopen anders was ik nu onnodig dubbel verzekerd.

2 opmerkingen:

  1. Haha, nou, dat scheelt je dan weer aan extra kosten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig weet je het nu. Altijd alles goed bij houden. Waarvoor je betaald ook als iemand anders je daarbij helpt.

    BeantwoordenVerwijderen