dinsdag 25 april 2017

Geisoleerd

Het was vandaag nog wel heel vroeg toen de wekker ging namelijk 06.30. (dat is vroeg mij voor dan , he) Aangezien ik altijd even rustig wakker moet worden had ik de wekker extra vroeg gezet. Het bedrijf zou pas om 08.00 maar deze dame heeft nu eenmaal tijd nodig om alles in werking te zetten.

Rustig aangekleed, mijn masker voor die dag opgezet en even lekker een bak kwark met all.branvezels naar binnen gewerkt. Ik besloot alvast mijn fiets buiten te zetten want anders loop ik hun alleen maar in de weg. Ik deed de voordeur open en op hetzelfde moment belde het bedrijf al aan het was 07.20...ohh wat was ik blij dat ik zo vroeg was opgestaan.

Even kort uitgelegd wat ik allemaal had gedaan en waar ze een klein beetje rekening mee moesten houden en men ging aan het werk. Tja, en wat moest ik nu, ach dan maar naar het werk. Een collega van mij die bij de balie zit waar het eerst geopend moet worden keek mij verbaasd aan, het was pas 07.50. Haar uitgelegd wat er aan de hand was en gezamenlijk maar even een kop koffie gedronken.

Aansluitend een rondleiding gehad ivm een nieuwe tentoonstelling die wij momenteel hebben en als laatste heb ik tot 11.00 administratieve werkzaamheden verricht. De werklui hadden mij verteld dat ze niet meer dan een uurtje nodig hadden, ik had zelfs thuis kunnen blijven maar uit voorzorg ben ik toch weggegaan, je weet immers maar nooit met die chemische dampen.  Netjes de 2 uur in acht genomen zei ik om 11.00 mijn collega's weer gedag en vertrok naar huis, zo was het immers afgesproken.

Thuis aangekomen heb ik allereerst alles even netjes aangeveegd in mijn schuur en aansluitend in de gemeenschappelijke trappenhal, niet dat er nou zoveel lag maar zo ben ik nou. Eenmaal binnen heb ik alles gecontroleerd, was er niets omhoog gekomen (hoe ik daar nou opkwam weet ik ook niet maar goed) maar alles zag er nog picobello uit. De TV doet het nog, internet ook en dit geld ook voor de verlichting. Er hangen namelijk diverse elektra kabels in de kruipruimte maar blijkbaar is alles helemaal in orde.

Voor zover ik het nu kan beoordelen heb ik geen last van stankoverlast (ben nu een kleine 3 kwartier thuis) of andere rare dingen. Ik moet echter nog wel even achter een dingetje aan, ze hebben het kruipluik dichtgeplakt. Ik meen me te herinneren dat dit gedurende een bepaalde tijd zo moet blijven om de schuim zijn goed z'n werk te laten doen. Het is daarna de bedoeling dat ik het luik iets beter isoleer zodat ook daar zo min mogelijk kou door heen komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten