zaterdag 29 april 2017

Maanlandschap

Dinsdag is er, zoals jullie misschien wel weten. (ahum ! alsof ik er nog niet genoeg over heb verteld) geïsoleerd. Er was medegedeeld dat ik de ruimte pas na 48 uur mocht betreden. Twee dagen later kon ik mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen en opende ik het luik. Ze hadden het helemaal dichtgeplakt met tape maar na wat gepeuter had ik dat al snel open.

Het was alsof ik naar een maanlandschap zat te kijken, het zat er goed strak op. Het is kei en keihard. Het enige wat mij tegenviel was het feit dat mij was verteld dat men de elektrische draden zou beschermen met behulp van een soort koker, dit was nu niet gebeurt. Dit ga ik nog wel even navragen, het is geen ramp alles werkt immers nog maar toch.

Merk ik er nu al wat van ? Misschien wel of zou dat 'whisful thinking' zijn. Ik denk echter van niet. Ik krijg heel sterk het gevoel dat de temperatuur in de woonkamer nu veel meer gelijkmatiger is.(onder en boven de knie)  De echte test zal pas komend winter zijn, dat laat dus nog even op zich wachten.

Ik zou bijna gaan wensen dat het weer winter wordt als ik dit sombere weer niet helemaal zat was. De eerste tekenen zijn echter bemoedigend. Ik hoop ook dat het me net even weer wat gaat schelen qua stookkosten. Het wooncomfort wordt nu toch net even weer wat aangenamer.

Aangezien ik de meterstanden netjes elke week noteer zou ik het moeten kunnen zien gedurende het jaar adhv de meterstanden van de voorgaande jaren.

De investering zou zich op den duur toch moeten terugverdienen. Deze klus stond in het meerjarenplan van de VVE maar pas in 2030 en dan hoop ik mijn investering al terug te hebben verdiend. Totale kosten voor ongeveer 35 m2 zijn €750 euro. Mocht ik de keet verkopen (wat ik niet van plan ben maar je weet het maar nooit) dan hoop ik dat het oa hierdoor net even wat meer waard is dan wat ik ervoor heb betaald.

Hoeveel zou dat schelen in de verkoopprijs? Geen idee, als iemand het weet dan hoor ik het graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten