zondag 23 april 2017

Zenuwachtig

Ik wordt een beetje zenuwachtig, zoals jullie misschien wel weten ben ik heel goed in doemdenken. De olifant zit bij mij in de kamer en ik bedenk dan dat ie ook nog een roze tutu aanheeft, je weet wel dat soort doemdenken.

As dinsdag komen ze mijn kruipruimte isoleren. Ik heb al zoveel mogelijk de ruimte leeggehaald maar wat ik natuurlijk niet kan weghalen is de elektra.  Die heb ik al zoveel mogelijk los van het plafond gehaald zodat ze er goed bij kunnen. Alle draden uit de woonkamer hangen in deze ruimte uit het plafond. De contactpersoon die destijds kwam om ea te bekijken meldde dat ze dit makkelijk konden beschermen en dat dit het isoleren niet in de weg stond. Ik hoop het maar want om de een of andere reden komt hier mijn TV-kabel, Internetkabel (?) nou ja van alles dus.

De vorige bewoner is zoals ik al vaker heb gezegd geen nette afwerker geweest zodat het nu een wirwar van draden is die ik nog niet allemaal heb geïdentificeerd. Welke draad doet wat. Ik kan dus niet zeggen, haal er maar vanaf, ik weet immers niet goed wat dat draadje doet. Ik heb bij sommige wel een vermoeden, draadje tv in slaapkamer, radiospeakers in plafond keuken, ouderwetse tv aansluiting enz. maar helemaal precies weet ik het (nog) niet.

Ook hangen hier de gasleidingen, deze hangen weliswaar niet aan het plafond maar op twee plekken komen die natuurlijk daar wel in uit. Hoe gaan ze dat doen? Ik heb een aantal weken geleden gemaild met vragen hieromtrent en als antwoord werd ik terug gemaild dat de uiteinden van deze leidingen (die dus het plafond in/uitgaan) ook netjes zullen worden ondergespoten.

Ik zal blij zijn als het eenmaal achter de rug is en ik weer rustig verder kan kijken. (zenuwpees) Het weer is voorlopig ook naadje dus misschien kan ik al mijn voordeel doen als eenmaal mijn kruipruimte is geïsoleerd. Ik hou mijn blik op oneindig en hoop dat ik mijn doemdenkerij in toom kan houden. Vorige week stond ik bijna op het punt om alles af te blazen omdat ik niet meer durfde maar ik deed het niet want verdomme, dat laat ik niet toe. Het zal goed gaan. (hoop ik, oohh daar was ze weer mevrouw de doemdenker stak haar kop weer op)

Hebben jullie dat nou ook, dat je zo ergens tegen op ziet. Ik ben gelukkig altijd nog doorgegaan met de dingen die  mijn doemdenkerij activeren maar soms denk ik, ben ik nu de enige die zo in elkaar zit.


2 opmerkingen:

  1. Wat van isolatie materiaal gaan ze gebruiken?
    Ik wil namelijk ook nog de kruipruimte laten isoleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben voor PUR schuim gegaan. Het schijnt de beste vorm van isolatie te zijn. Laat je echter goed informeren vwb de beste optie die jou bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen