zondag 9 april 2017

Betalen

Ik had het al vermeld maar deze week heb ik mijn belasting laten invullen. Ik moet een klein bedrag bijbetalen en dat komt omdat ik vorig jaar te laat was met mijn aflossing en/of ik had de verkeerde datum doorgegeven. In ieder geval ik moet bij betalen, gatverdamme. Dit had ik kunnen voorkomen door eerder af te lossen maar door mijn eigen pure luiheid heb ik dit niet eerder kenbaar gemaakt aan de hypotheek verstrekker.

Die les neem ik dit jaar mee, ik zal rond september alvast de aanvraag versturen zodat ik het voor 1 december moet betalen zodat het 1 januari kan ingaan. Mijn belastingadviseur meldde dat we dan gelijk voor volgend jaar de hypotheekrente laten aanpassen omdat ik dan in totaal een redelijk bedrag heb afgelost. Ik ben supertrots op mijzelf, in 3 jaar tijd zal ik dan €9000 of €11.000 euro extra hebben afgelost. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik dit jaar een klein gedeelte van mijn buffer zal inzetten maar daar heb ik nog even de tijd voor. De extra aflossing voor dit jaar wordt dan €3000 of €5000.

Ik loop behoorlijk voor op mijn schema. In plaats van elk jaar €1000 euro extra af te lossen los ik dan al 3 jaar €3000 achter elkaar af. Misschien wordt dit jaar een uitschieter met €5000. Ik begon 2,5 jaar terug met een maandelijkse hypotheek van €528 bruto en nu is deze al €499 bruto en dit zal hopelijk volgend jaar om en nabij €475 worden. Dat scheelt maar liefst €50 euro in de maand, die ik dan weer kan gebruiken voor jawel, je raad het al een volgende extra aflossing. Het welbekende sneeuwbal effect.

Ik moet er echter wel aan denken dat ik ook aan mijn woongenot oftewel woonverbeteringen moet werken maar daar wordt dit jaar goed aan gewerkt. Ik krijg immers eind deze maand isolatie in de kruipruimte. De VVE heeft afgesproken de laatste enkele beglazing te vervangen door dubbele en de voorkant van het appartement krijgt een welverdiende verfbeurt. So far so good.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten