woensdag 5 april 2017

Frisdrank

Begin 2016 besloot ik ineens geen frisdrank meer te kopen of liever gezegd geen cola. De reden weet ik eigenlijk niet eens meer zo goed. Het is niet zo dat ik 'coldturkey' ging maar ik bedacht dat ik op die manier net even iets gezonder werd. Aangezien ik een enorme chocoholic (in 10 minuten werk ik een complete grote reep weg) ben leek mij dit een 'makkelijke' manier om net even iets minder suiker naar binnen te krijgen.

Ik drink het wel als ik bijvoorbeeld uit eten ga of als ik bij iemand op visite ga (maar als ze het niet hebben is het ook goed) Het is dan echt een traktatie. Het rare is, ik mis het ook niet. Tegenwoordig drink ik Slimpie. Men zegt dat dit zonder suiker is maar ja, de zoetigheid in die ranja moet ergens vandaan komen dus er zitten ongetwijfeld kunstmatige zoetstoffen in. (heb niet gekeken) Dit drink ik omdat water me inmiddels de neusgaten uit liep, het smaakt gewoon naar helemaal niets en zo hoort dat ook maar op den duur verveelt dat.

Je hebt verschillende soorten smaken en mijn favorieten zijn, bosvruchten en icetea. Je hoeft maar een heel klein beetje in een glas te gooien en de smaak is er al. De flessen die ik koop gaan dus heeeeeeel laaannnnng mee. Ik koop ze alleen in de aanbieding en dat is meestal genoeg voor een aantal maanden tot een jaar.

Ik dronk nooit zo heel veel frisdrank maar vroeguh ging er 1 fles cola per week door heen. (is dat veel of niet?) Op jaarbasis scheelt dat zo'n 45 euro. Reken maar uit, 52 maal €1,00 (dit is al zonder statiegeld en een goedkoop merk cola) De ranja kost €1,25 (aanbieding) die gaat ongeveer 3 mnd mee. Ik koop dan 5 flessen ranja en daar redt ik het ongeveer een jaar mee, dus totaal €6,25
Dat is een behoorlijke besparing op maar 1 product en ik zorg net even iets beter voor mezelf, alhoewel ik dat dan weer helemaal teniet doe door al die chocola.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten