maandag 24 april 2017

Klusjesdag

Aangezien ik nog uren overhad van vorig jaar en ik die voor een bepaalde tijd dit jaar moet opmaken had ik vandaag vrij genomen. Ik wist op dat moment nog niet dat de volgende dag de isolatie werkzaamheden zouden plaatsvinden.

Ik heb vandaag (nu ff pauze) aangepakt om allerlei kleine klusjes te doen die ik normaal ontwijk oftewel dat zijn de klusjes waarvan je denkt dat komt wel een keer. De voorraadkast in de schuur is nu nagekeken en opgeruimd. De kast is nu weer ordelijk. De spullen die ruim over tijd waren heb ik dan nu toch maar eens weggedaan. Hupsakee, wat kon kieperde ik de groene container in en de verpakkingen bij het oude papier.

Overal in de schuur heb ik (hele) oude flessen vol en leeg vandaan getoverd en ingeleverd bij de supermarkt. Het waren behoorlijk wat bierflesjes die over waren gebleven van de diverse verjaardagsfeestjes en deze stonden nu stof te verzamelen in mijn schuur. Bier wordt in tegenstelling tot wijn niet beter naarmate de tijd verstrijkt en sommige waren al behoorlijk op leeftijd. Het leverde me €2,20 op aan statiegeld. Ik heb daarvoor wat frisdrank gekocht zodat de mannen morgen tijdens hun werkzaamheden wat te drinken hebben. Ik zet het wel in de schuur dan kunnen ze dit zelf pakken als ik naar mijn werk ben gegaan. (mag niet thuis blijven ivm de dampen die vrijkomen bij het erop spuiten van de PUR schuim)

Aansluitend ben ik doorgefietst naar een onderdelenhuis in de buurt en kocht een aantal sleutellabeltjes. Morgen moeten ze natuurlijk wel weten welke sleutel waarvoor dient. De sleutels liggen bij mij los in een trommeltje en vanmiddag ga ik ook nog eens even kijken welke sleutels vandaag de dag nog bruikbaar zijn.

De was uitgezocht, dit is helaas een wekelijks terugkerend klusje en het is niet een van mijn favoriete dingen om te doen. Even kijken welke stapel (bont of wit)  het grootst is en die gaat in de wasmachine in. Er kan nog meer bij dus daar wacht ik dan maar even mee totdat de trommel goed vol zit.

Vervolgens heb ik de plantjes op mijn balkon verzopen, die vergeet ik namelijk standaard maar die had ik nu op mijn to-do-lijst gezet dus ook gedaan. Alhoewel ik dat nu betreur omdat op dit moment de lucht helemaal blauw en geel wordt dus ze krijgen van boven straks ook nog een lading.

Het volgende ding wat op mijn lijst staat is het wegbrengen van oud papier & glas. Hoe meer ruimte ik maak in de schuur hoe meer ruimte de klussers hebben om daar hun spullen neer te zetten en aan het werk te gaan. Dat gaat dus ook weg. Ik moet zeggen dat de klus van morgen mij enorm aanspoort om eens goed huis te houden qua opruimen, heerlijk.

Wat ik voor vandaag al wel had gedaan is zorgen voor parkeerkaarten. Het is betaald parkeren bij mij, behalve voor bewoners. Ik was al heel lang van plan om eens wat parkeerkaarten voor mijn bezoekers te gaan halen maar het kwam er noooooooooit van. Pure luiheid, je moet eerst online een afspraak maken en dan moet je naar het stadhuis, je moet wachten en ga zo maar door.

Al met al ben ik zo druk als een baasje maar ik ben blij dat al die kleine 'klote' klusjes nu eens gedaan worden. Ik was sommige dingen al heel lang van plan maar ik vond constant redenen om ze niet te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten