woensdag 12 april 2017

Ei op m'n kop

Afgelopen zondag heerlijk een uurtje in de zon gezeten met een lekker spannend boek erbij. (en een biertje) Ik moet mijn zonuren voorzichtig opbouwen omdat ik binnen de kortste keren rood ben en bovendien wordt elk lichaamsdeel wat in de volle zon heeft gelegen jeukerig.

Na een uur (was eigenlijk al te veel van het goede) was ik het zat, kreeg het warm en wilde naar binnen. Ik klapte de stoel in en net voordat ik deze strak tegen de muur aan wilde zetten klapte ik op de daar aanwezige wanddecoratie. Ik wreef eens over mijn voorhoofd, het deed gelukkig niet zo heel zeer.

Ik liep naar binnen en voelde ineens mijn hoofdhuid strak trekken, wat is dit nu dan toch weer. Ik stiefelde direct door naar de badkamer en keek verbaasd naar het ei dat bezig was zich te manifesteren op mijn voorhoofd. Nou ja zeg, zei ik verbaasd tegen mijn spiegelbeeld.

Op zoek naar een cool pack, ik had er gelukkig nog een liggen in de koelkast en vervolgens heb ik toch zeker een half uur met dat ding op mijn voorhoofd gezeten. (cool pack in een washandje gepropt) Dit kan echt niet. Ik hoorde in gedachten al de reacties van mijn collega's en de vaste klanten. Ik bekleed een publieke functie, ik sta/zit voor gek als dat dit de volgende werkdag niet is geslonken.

Afbeeldingsresultaat voor ei op je voorhoofd

Deze foto ben ik niet maar het ei is zo goed als hetzelfde behalve dat er een klein wondje op zit en nu al blauw wordt. Ik heb de cool pack de rest van de middag standbye gehouden en gelukkig was het ei de volgende dag al dusdanig geslonken dat ik het redelijk kon bedekken met wat foundation. 

1 opmerking: