donderdag 30 maart 2017

Belastingaangifte

Vorige week kreeg ik een mailtje van mijn financieel adviseur wanneer ik mijn belastingteruggave voor 1 juni zou binnen willen krijgen moest ik toch echt voor 1 april alles invullen. Ik heb er geen haast mee dus het kon ook later, nu wordt het 5 april. Ik vermoed dat ik niet zo heel veel terug krijg, vorig jaar was het een enorm bedrag...€35 euro.

Ik laat de hypotheekrente per maand uitbetalen dus dat hoef ik ook niet te verwachten. Het is nog steeds mooi dat ik financieel adviseur zeg want meer dan mijn belastingaangifte doet hij niet. Hij hoopt op meer zakelijke belangen maar daar heb ik momenteel geen behoefte aan.

Het verrast me altijd als ik sommige van mijn collega's hoor dat ze nog van alles bij elkaar moeten zoeken ivm diezelfde belastingaangifte. Ik heb gedurende het jaar een speciaal mapje waarin ik alles verzamel. Ziektekosten, gelukkig is dat niet zo heel veel en ik zal denk ik dit jaar ook niet boven de norm komen maar toch bewaar ik het. Officiële documenten van allerlei overheidsinstanties die ondanks het feit dat de overheid alles digitaal wil doen nog steeds alle documenten opsturen nadat men je een mail stuurt dat het klaar staat bij mijnoverheid.nl. Hoe bedoel je bureaucratie, begrijp me niet verkeerd hoor, ik vindt dat alleen maar goed dat je officiële documenten ook nog thuis toe gestuurd krijgt maar een beetje overdreven is het dan weer wel.

Ik krijg dat altijd zo'n gevoel dat ik van alles vergeet mee te nemen. Het is namelijk helemaal niet zo veel papierwerk en als ik het heb klaar liggen denk ik elke keer is dat alles, heb ik niet meer, vergeet ik niet wat. Het eindigt ermee dat ik mijn hele administratie mee neem omdat ik bang ben dat ik wat documenten ben vergeten.

Ik laat het in mijn auto liggen als ik de afspraak heb en neem dan alleen mee wat ik daadwerkelijk in mijn mapje heb verzamel maar dan is er toch altijd dat stemmetje in mijn hoofd. De rest van mijn administratie ligt dan in de auto en wordt 9 van de 10 keer ongebruikt weer meegenomen naar huis.

Better safe then sorry...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten