donderdag 16 maart 2017

Isoleren kruipruimte

De kogel is door de kerk. Ik heb een afspraak gemaakt voor het isoleren van mijn kruipruimte. Na de VVE vergadering heb ik er vaart achter gezet en vanochtend heb ik de definitieve afspraak vast gezet.

De datum is 25 april om 08.00. Vorige week had ik een mailtje gestuurd of ze even contact met mij wilden opnemen en dat deden ze dan ook. Ik sprak met de contactpersoon en die mailde dezelfde dag nog het contract. Ik had verwacht dat de prijs duurder zou zijn omdat door het lange wachten ivm toestemming/gesteggel VVE er inmiddels een jaar was verstreken en prijzen stijgen nu eenmaal. De contactpersoon deed echter niet moeilijk en bood het contract aan voor dezelfde prijs, nl. €750. Het is een niet zo grote ruimte van 31 m² dus die kleine prijsstijging kreeg ik cadeau van hem.

Aangezien ik toch niet thuis mag wezen ivm de dampen die bij het erop spuiten vrij komen zal ik proberen om af te spreken of ik zelf mag bepalen of en wanneer ik op mijn werk verschijn. Ik heb een aantal plus uren die zet ik dan waarschijnlijk in, ik vraag gewoon om mij vrij te plannen en wanneer ze daadwerkelijk met de ruimte bezig gaan zal ik naar mijn werk gaan. Thuis blijven is dan geen optie en op het werk is het altijd goed als er eentje extra is waar ze niet op hebben gerekend.

Gisteren had ik in een vlaag van verstandsverbijstering alle troep die ik had verzameld in mijn autootje gepropt en richting de stort gebracht. Omdat er in de kruipruimte ook ea stond besloot ik die ook maar gelijk weg te halen. Er staan nu alleen nog 2 deuren, 1 doos en 2 oude tuinstoelen voor de rest is hij al helemaal leeg. (niet dat ik er nou zoveel in had maar toch, hoe meer ruimte ze hebben om te werken hoe sneller het gaat)

Wij hebben als VVE het technisch en financieel beheer uit handen gegeven dus in sommige gevallen moeten we even overleggen of iets wel of niet kan met hun. Ik heb ze voor de zekerheid mijn kruipruimte laten zien zodat er eventueel kan worden overlegd als er iets in staat, zit, hangt dat van belang is voor het algemeen nut van het gehele complex. Er was echter niets in de ruimte dat het isoleren in de weg staat. De desbetreffende man adviseerde wel om de buis die ooit werd gebruikt om de gaskachel te voorzien van gas te verwijderen.

Die buis heb ik dan ook direct afgelopen week verwijderd, dat was me een gezaag (lamme armen omdat je boven je hoofd werkt) en ik kreeg hem nog op mijn kop ook nog. Gelukkig was het geen zware buis maar ik schrok wel. Ik had het niet verwacht omdat ik dacht dat hij met nog wat andere bevestigingen vast zat maar dat bleek niet helemaal meer het geval. Er gingen nog wat draden mee maar gelukkig was er geen schade. Zo zie je maar weer, een ongelukje zit in een klein hoekje.

2 opmerkingen: