zondag 2 april 2017

CBS (centraal bureau voor de statistiek)

Zaterdag kwam ik terug van mijn werk en zag ik dat er een brief van het CBS in mijn brievenbus lag. Wat moeten die dan van mij. Eenmaal binnen gekomen opende ik direct de brief. De vraag was of ik mee wilde doen met een vragenlijst over mijn leefsituatie. Als ik de vragenlijst zou invullen zou ik een VVV bon van €10 euro ontvangen. Nou dat wil ik wel, mits die vragenlijst niet 30 pagina's lang zou zijn.

Ik ging er eens voor zitten en ik moet zeggen het was goed te doen, niet te lang en vrij interessant. Er waren geen vragen bij waarbij je jezelf eens achter de oren moet krabben en dat je denkt waarom willen ze dat nou weten. Het waren echt vragen die betrekking hadden op je leefsituatie. Wat zijn je uitgaven vwb boodschappen, auto, openbaar vervoer. Heb je moeite met het betalen van je gas, water, licht. Kun je nog wel eens lekker uitgaan, koop je regelmatig nieuwe kleren, schoenen en andere spullen en ga zo maar door.

De lengte van de vragenlijst viel me ook mee, ik was er zo'n goede 20 minuten mee bezig. Dat is een snel verdiende €10 euro dacht ik zo, ik hoef er niet voor uit de stoel te komen, ik hoef nergens heen te rijden en ze hadden geen vragen waar ik geen antwoord op wilde geven. Aan het eind werd gevraagd of ik volgend jaar nogmaals wilde deelnemen zodat ze continuiteit hadden nou dat wil ik wel hoor.

De VVV cheque zal in mei worden opgestuurd. Ik heb inmiddels al 3 VVV bonnen verdiend met het invullen van enquetes her en der. (gedurende een half jaar) Ik zal er niet rijk van worden maar het is een leuke bijverdienste. Ik weet dat je er veel meer mee kunt verdienen maar als de vragenlijsten mij niet bevallen stop ik er gewoon mee of sla ik ze in zijn geheel over. Sommige vragen vind ik ook niet passen en brutaal en dan stop ik onmiddellijk met de vragenlijst. Zolang ik het leuk vindt zal ik ze invullen en op het moment dat dit niet meer het geval is stop ik ermee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten