vrijdag 17 maart 2017

Boete deel 2

Inmiddels is het boete verhaal een enorm papierwerk geworden. Niet van mijn kant maar aan de kant van de gemeente. Na mijn gesprek met de buurvrouw die voor hetzelfde vergrijp was beboet had ik een mail gestuurd naar de desbetreffende afdeling. De buurvrouw had dit doorgekregen van de persoon die ze aan de telefoon had gehad. Ik dacht dus, laat ik dat dan ook maar doen. Deze mail werd blijkbaar als de officiƫle bezwaarbrief gezien en daar kreeg ik dan weer een papieren bevestiging van. Ik zuchtte nog eens diep en dacht het zal allemaal wel.

Vervolgens krijg ik een paar dagen later een brief met de mededeling dat het bezwaar niet correct was ingediend of ik maar weer even opnieuw bezwaar aan wil tekenen. Ik heb maar besloten dat ik het komend weekend er eens even goed voor gaat zitten en een officiƫle bezwaarbrief op stel. Die stuur ik dan volgende week wel op. Tegelijkertijd met die brief kreeg ik een schrijven of ik gehoord wilde worden. Dat kan blijkbaar telefonisch of mondeling. Ik weet nog niet wat ik daarmee doe, aan de ene kant wil ik graag gehoord worden aan de andere kant denk ik, wat een gezever.

Ik weet nu de tactiek van de gemeente in contact met haar burgers. Ze passen het proces toe waarbij de burger wordt bedolven onder papierwerk zodat deze zelfde burger de boom door het papierenbos niet meer kan zien.

Het frappante is wel dat ik bij elke brief die ik krijg blijkbaar een ander dossiernummer krijg en het verzoek is dan ook om elke keer het laatste dossiernummer te gebruiken. Ik begin nu te begrijpen waarom het bonnetje van Teeven onvindbaar was toen het werd opgevraagd. Het zal waarschijnlijk in het verkeerde dossier. Wat een ongelofelijke bureaucratie.

In de eerste opzet van mijn bezwaarschrift heb ik dan ook werkelijk alle dossiernummers maar vermeld zodat men vooral niet kan zeggen dat ze het niet meer kunnen vinden. Werkelijk elke brief vanuit de gemeente is voorzien van een ander dossiernummer. Ach, ik stuur het bezwaar maar gewoon weer in en betaal, daarna vindt ik het wel genoeg wat een gezeur. (ik weet het, daar gaat het ze nu precies om maar ik heb totaal geen zin in zoveel drama)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten