zaterdag 30 januari 2016

Blije Portemonnee

Ik had al aan het begin van dit jaar gemeld dat ik weer ging opletten met wat ik in mijn mond zou stoppen. Ik wilde vooral mijn suikerinname minderen. Aan het begin van dit jaar ben ik daar veel strenger op gaan letten, geen frisdrank meer, geen Caffe Latte van de kantine meer en geen snoep meer uit de gezamenlijke snoeppot op het werk. Het resultaat tot nu toe is dat ik inmiddels 3 kg kwijt ben en een stuk rijker in mijn portemonnee.

Het is dus gebleken dat ik eigenlijk best veel aan lekker snacks uitgaf en dan bedoel ik niet eens de vette hap maar gewoon snoepje hier, snoepje daar. Snickertje hier, marsje daar enzovoort. Ik ben niet ineens helemaal cold-turkey gegaan. Ik mag van mijzelf best nog wel eens een koekje of iets anders lekkers maar niet meer alle dagen van de week want daar ben ik inmiddels achter ik had de teugels wel weer enorm laten vieren. Je denkt er toch snel vrij gemakkelijk over, ach meid het is maar 1 dingetje wat kan dat voor een kwaad maar aan het eind van de week zijn dat wel heel veel lekkere dingetjes die je naar binnen hebt gewerkt. (de gezegde pondje kontje is in mijn geval de harde werkelijkheid)

Gedurende de gehele maand zat ik lekker onder mijn wekelijkse boodschappen budget. Ik haal immers geen koekjes (of andere suiker gevulde snacks) meer in huis. Ik heb een rol koekjes in de voorraadkast die in de schuur staat, die rol staat er nu inmiddels 4 weken en is nog niet aangebroken. (ook mijn bezoek hoefde niet)

Gemiddeld gaf ik zo'n €25 euro uit ipv de normale €30 aan boodschappen, gisteren waren er echter zoveel goede aanbiedingen die ik niet kon laten staan en was mijn resultaat €37 euro en daar zaten geen snacks bij. De koffie die ik altijd drink was in de aanbieding (2 pakken), de ranja (slimpie, 2 flessen) die ik nu drink was ook in de aanbieding. De ranja is volgens het etiket zonder suiker (wel zoetstoffen) wat ik overigens niet helemaal geloof maar goed om nu de hele tijd water en thee te drinken, blegh. Af en toe een glas ranja is heerlijk, vooral de bosvruchtensmaak is erg lekker.

Al met al is het dus nu de bedoeling dat ik slanker wordt en mijn portemonnee een heel klein beetje dikker, wat een heerlijk combinatie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten