zondag 3 januari 2016

2016

In de diverse blogs die ik lees gaat het deze week uiteraard over goede voornemens, dit zette me aan het denken, wat zijn de mijne en heb ik ze wel. Ik heb daar een aantal dagen over gemijmerd en het antwoord is volmondig ja, ik heb ze. Ik heb ze nog niet opgeschreven maar ik dacht waarom doe ik dat niet hier. Ik ben niet van plan om me er heel erg aan vast te houden maar het is altijd goed om iets te hebben om naar te streven. 

De eerste is gezonder gaan leven, ik was daar al mee begonnen (zie oa vorige blog) maar nu is het wat concreter. Ik hoop dat in combinatie daarmee er ook wat gewichtsverlies (5kg)  gaat komen, maar in eerste instantie is het doel gezonder gaan leven. Er wordt geen zoetigheid en/of frisdrank meer gekocht. Dit scheelt in de portemonnee en draagt bij tot een betere gezondheid. Dit is de eerste week en ik moet zeggen, ik mis het nu al. De komende weken worden weken van (suiker) afkicken.

De tweede is sparen voor wederom een extra hypotheekaflossing, daar ben ik al stevig mee begonnen omdat er een aantal meevallers waren zo aan het eind van het jaar. Ik hoop dit jaar €2000 euro extra af te lossen of het gaat lukken hangt van een aantal factoren af maar het begin is er. 

Een wat meer concrete voornemen is dat ik een nieuwe binnendeur wil laten installeren dit jaar. Dit is geen klusje wat ik zelf kan dus ik zal het moeten laten doen. Ik wilde dit al vorig jaar maar door de situatie met mijn vader is er helemaal niets van gekomen. Dit heb ik al vaker gemeld maar nu wil ik het toch echt gaan doen, een deur uitzoeken en deze laten plaatsen. 

De laatste is het behouden van mijn baan in 2016, helaas kan ik daar zelf niets aan bijdragen dat is in de handen van het bedrijf waar ik werk. Het feit dat ik daar zelf niets aan kan bijdragen, dat ik afhankelijk ben van anderen is zeer frustrerend voor mij. Ik probeer gewoon door te gaan met wat ik doe maar af en toe bespringt het me. Ik sprak laatst een collega en die had precies hetzelfde, ze meldde aan het eind van het gesprek dat gedeelde smart is halve smart met andere woorden we hadden onszelf even opgepept door het gesprek wat we hadden. 

Op dit moment ben ik nog steeds aan het kwakkelen met mijn gezondheid, na de griep heb ik nu een voorhoofdsholte ontsteking. Eerst in het rechterneusje en nu in het linkerneusje en dat is echt heerlijk als je bukt, de hoofdpijn die erbij gepaard gaat is naar en ik had gehoopt er nu toch eens vanaf te zijn maar helaas. Ik ben bang dat ik voorlopig door kwakkel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten