dinsdag 5 januari 2016

Watermeterstand

Er kwam een verzoek binnen van de watervoorzieningsmaatschappij dat ik de meterstand moest doorgeven. Zo gezegd zo gedaan, ik noteerde het en deed een eerste poging om het via hun site door te geven. Alleen de cijfers voor de komma, dat had ik natuurlijk weer niet gezien maar gelukkig meldde de invulcoach dat gelukkig. Ik kreeg vervolgens de opmerking. 'De stand is anders dan wij hadden verwacht, het is te laag. Heeft u de stand wel goed ingevuld'  ja natuurlijk, meldde ik tegen mijn computerscherm maar helaas ze geloofden mij niet en ik kon het niet doorsturen.

Ik moest eerst de reden aangeven waarom de stand zo laag was, de optie alleenstaand kon worden aangekruist dus dat deed ik dan maar gedaan maar wederom kreeg ik het niet verstuurd. De laatste optie was dat ik een bestandje kon meesturen dus ik in het donker een foto gemaakt en deze opgestuurd samen met de eindstand. Gelukkig kan men goed zien dat ik toch echt de juiste stand heb doorgegeven. Ik was er zelf niet zo tevreden mee, het was 28 m3 voor een heel jaar.

Ik weet nog dat ik hier kwam wonen en mijn verbruik om 50m³ werd gezet, toen ik daar tegen protesteerde werd er gemeld dat dit het gemiddelde was dat een alleenstaande verbruikte. Ik meldde dat ik niet gemiddeld was en dat ik de stand op 25m³ wilde zetten, na veel gehakketak over en weer zijn ze daar destijds mee akkoord gegaan.

Ik kom dus aardig in de buurt met mijn eigen evaluatie maar ik liever gezien dat ik inderdaad rond de 25 m³ was geeindigd of liever gezegd eronder. Ik ben benieuwd wat ik moet bijbetalen en wat mijn nieuwe termijnbedrag zal zijn. Ik vermoed dat ik ipv €15,00 nu €20,00 ga betalen.

3 opmerkingen:

  1. Wouw dat is inderdd weinig, wij moeten ook binnen kort door geven.
    Maar wat raar ze je niet wilde geloven en je daar door ook niet kun door geven.

    Eurootje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Per maand? Dan is het daar nog wel duur, klinkt het. Ik betaal hier ongeveer €11 per maand en dat is voor een verbruik dat zeker dubbel is. En straks nog meer, maar dat komt door een lek, dus is hopelijk straks opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, 11 euro maar voor ook nog eens meer gebruik. Het ligt er ook aan waar je zit, de ene (water)regio is duurder dan de ander (denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen