maandag 25 januari 2016

Klein Protest

Ik woon sinds ongeveer 1,5 jaar nu in mijn nieuwe huisje en dat bevalt me uitstekend. Het feit dat ik tegenover een overheidsinstantie woon die een behoorlijk groot aantal personeel heeft rondlopen vind ik ook niet erg, beetje leven in de brouwerij. Vergeleken met de sociale huurflat waar ik vandaan kwam is dit heerlijk rustig. Er is echter toch een dingetje, heel veel personeel komt met de fiets (hartstikke goed, goed voor het milieu enz) maar die fietsen worden werkelijk overal neergezet. Helaas is hun fietsenstalling niet toereikend voor het aantal fietsers dat er gebruik van maakt. Recentelijk hebben ze de capaciteit verhoogd en nog is het niet genoeg.

De afgelopen tijd merkte ik dat er een fiets en soms meerdere fietsen bij ons bij de voordeur werden neergezet. Als ik bezoek kreeg kon die hun fiets niet eens kwijt. Eerst dacht ik nog dat het bezoek betrof voor mijn medebewoners maar ik had al gauw in de gaten dat dit niet het geval was. Het fietsenrek van ons appartementencomplex werd geschilderd en diezelfde fiets was tegen ons net mooi geschilderde fietsenrek aangezet. Ik zag hem nog weglopen naar de overkant maar was helaas te laat om hem persoonlijk daarover aan te spreken. Ik heb de fiets opgepakt en aan de overkant neergezet, hopelijk zou het kwartje vallen. Ik heb de fiets daarna niet meer bij ons gezien.

In overleg met de VVE heb ik een briefje opgehangen en de VVE zou contact zoeken met de 'buurman' want volgens de voorzitter liep het weer de spuigaten uit. Hij had ook al een paar fietsen verwijderd voor zijn ingang. Nu is men aan de overkant sinds kort fanatiek bezig om alle fietsende werknemers te melden dat er niet kriskras overal fietsen mogen neergezet worden maar helaas het is nu nog erger dan voorheen. Omdat werknemers hun fiets niet meer mogen neerzetten op het 'overlooppunt'  nadat hun reguliere stalling vol zit, zetten ze het nu massaal bij ons neer. (massaal is overdreven maar you get the point)

Toevallig zag ik mijn buurvrouw ook al een fiets bij de overbuurman 'dumpen' en ook ik heb er al weer een verwijderd. De buurvrouw is het zo zat dat die de fietsen inmiddels in de bosjes zet. Ik zet ze nog netjes neer bij de ingang zodat de eigenaren hun fiets gemakkelijk terug kunnen vinden.  Het briefje heb ik maar weer opgehangen, hopelijk krijgen ze het nu door dat het niet de bedoeling is hun fietsen op ons PRIVE terrein neer te zetten. We wachten maar af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten