donderdag 24 december 2015

Suikerverslaving

Ik hou van zoet en daarom koop ik zo min mogelijk zoete dingen, als ik het in huis heb dan moet het op. (helaas heb ik mijn hersenen zo getraind in de afgelopen jaren) Al 2 maanden heb ik niet goed voor mezelf gezorgd en ik merk het, lusteloos, moe. Het resultaat was dat ik vorige week de griep te pakken had. Ik geloof er heilig in dat dit komt omdat ik niet goed voor mezelf heb gezorgd.

Het begon natuurlijk allemaal met mijn vader die in het ziekenhuis belandde, je maakt je zorgen, je rent van hot naar her, je eet niet goed. Nu ben ik altijd een moeilijke eter geweest dus ik moet er goed op letten dat ik mijn vitamines binnen krijg maar de afgelopen twee maanden was het helemaal niets. De situatie op het werk is natuurlijk ook niet rozengeur en maneschijn en dat heeft er allemaal toe bijgedragen dat ik mezelf heb verwaarloosd. Laat ik eerlijk zijn, ik heb gewoon alle zoete dingen gegeten waar ik mijn tanden in kon zetten.

In 2016 wil ik weer goed voor mezelf gaan zorgen, beter eten en minder zoete dingen (lees chocola). Ik vrees dat ik afkick verschijnselen ga krijgen maar daar moet ik dan maar doorheen. Er zijn al een aantal gewoontes die ik heb afgeschaft voordat alle hectiek toesloeg en ik moet zeggen daar heb ik me desondanks goed aan gehouden.

  • Niet meer uit de snoeppot op het werk eten (lukt wonderbaarlijk goed, nog niet in de fout gegaan sinds september, kwestie van gewenning)
  • Geen Latte meer op het werk maar thee (daar heb ik het nog het moeilijkst mee, ik kan mezelf heel goed 1 per dag aanpraten maar als ik er 1 neem dan worden het er vanzelf 2 of nog meer)
  • Minder of geen frisdrank. (ik heb mijn momenten maar deze is tot nu toe goed vol te houden)


Ondanks alle stress hou ik deze gewoontes aardig onder controle maar de rest....arghhhh. De chocola is mijn valkuil. Ik eet alles op, vraag me niet hoe ik er dan aan kom, ik ben heel goed in het 'belonen' van mezelf en ik eet echt veel chocola. Een reep van 200 gram is zo op. Het zal moeilijk worden maar ik heb het eerder gedaan en ik voelde me destijds uitstekend en dat wil ik weer.

Een hele leuke bijkomstigheid is dat het me natuurlijk geld uitspaart, al die zoete dingen zijn niet goedkoop.

1 opmerking:

  1. Een goed voornemen hoor, er zit een hele voedingsindustrie achter de verslaving in zoetigheden. Echt in bijna 90% van alle produkten is. suiker toegevoegd, lees maar eens de ingrdientenlijsten. en suiker heeft wel honderd verschillende namen!

    BeantwoordenVerwijderen