donderdag 22 januari 2015

Nieuwe thermostaat

Woensdag 21 januari en Donderdag 22 januari; Bedrag uitgegeven €36,25 ( €9,95 voor een cadeau en €26,30 voor de wekelijkse boodschappen)

Ik heb het er al eerder over gehad maar toen ik dit huis kocht meldde de vorige eigenaar dat de thermostaat het wel deed maar je niet kon zien hoe warm het eigenlijk was. Je zag alleen wat streepjes en als je lang genoeg op het knop + drukte werd het vanzelf 20 graden en dat zag je dan alleen aan het feit dat de 2 te voorschijn kwam.

Ik heb twee maanden geleden een poging gewaagd om dit aan het kaarten bij de fabrikant Honeywell. Ondanks het feit dat ik twee maal contact formulieren had ingevuld kreeg ik totaal geen reactie. Ik heb toen een klacht ingediend. Dat je de thermostaat niet wil vergoeden en/of vervangen akkoord maar wees dan eerlijk en meld dit.

Ik moet er eerlijkheidshalve wel even erbij vertellen dat de garantie was verlopen maar ik vindt dat zo'n duur apparaat  het langer moet doen dan de garantie periode. Na de klacht kreeg ik wel een reactie, Honeywell maakte excuses voor de miscommunicatie en ik moest maar foto's opsturen. Zo gezegd zo gedaan, ik stuurde foto's op en kreeg een mail terug met de mededeling dat ze uit coulance een nieuwe thermostaat zouden opsturen. (waarschijnlijk omdat mijn mails niet correct waren afgehandeld)

Ik blij natuurlijk maar na een maand nog steeds niets ontvangen, dus er maar weer een mail tegenaan gegooid. Ik kreeg gelukkig een mail terug met de mededeling dat het nu dan toch echt zou worden verzonden en warempel afgelopen woensdag arriveerde mijn nieuwe thermostaat. Ik aan de slag, thermostaat geprogrammeerd mbv de fabrikant op Youtube en daar zat ik dan, eindelijk kon ik de juiste correcte temperatuur aflezen maar ik zag dat het geleidelijk kouder en kouder werd. Duh !

Wat bleek nu, het basisstation dat vlak bij de ketel hangt bleek te zijn uitgegaan bij het programmeren van het weekprogramma op de thermostaat. Ik liep hier even rond als een kip zonder kop maar toen bedacht ik dat ik gewoon maar een poging moest wagen om ea weer aan de praat te krijgen. Niet geschoten is immers altijd mis. Natuurlijk weer Youtube erbij met de uitleg en gelukkig sloeg de ketel weer netjes aan toen ik na het resetten van het basisstation de thermostaat weer aanzette.

Vanavond kwam ik thuis en was de ketel net aan het werk (ik had hem op 18,00 gezet) om de woning (de ruimtes waar ik ben) op temperatuur te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten