dinsdag 6 januari 2015

Kasboek bijhouden

Maandag 5 januari en dinsdag 6 Januari Bedrag uitgegeven €0,00

Voordat ik verhuisde heb ik mijn boodschappen budget naar beneden gesteld. Ik besteed nu ongeveer €30 euro per week aan boodschappen en daarnaast pin ik nog eens €40,00 voor alle bijkomende kosten, eventueel wat extra boodschappen, haar knippen enzovoort. Soms hou ik wat over, soms kom ik iets tekort. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd meer over hou dan dat ik tekort kom, ik let wat meer op of ik het niet aan iets onzinnigs uitgeef. Mijn valkuil is en zal altijd blijven lekkere snacks. Ik heb dat de afgelopen week eens berekend, soms besteed ik in 1 week wel 5 euro aan chocolade in welke vorm dan ook, ja ik geef het toe. IK BEN EEN CHOCOHOLIC....(buigt haar hoofd in schaamte) Doe dat maal 52  dan is dat welgeteld €260,00 euro, daar kun je veel voordoen.

Ik wil de komende tijd al die kleine kostenposten eens in kaart brengen en zoals velen in Consuminder-land zeggen 'hou een kasboek bij dan krijg je al snel genoeg inzicht in je uitgaven'    
Ik heb dat altijd gedaan maar de laatste jaren is dat verwaterd en misschien is het wel weer eens nodig. Nu ik een eigen huis heb komen er een aantal nieuwe kostenposten bij, vervallen er een paar, de een wordt hoger de ander wordt lager enzovoort.

Even een update vwb mijn uitstaande offertes. Ik heb bij hetzelfde bedrijf waar ik de offerte voor de voorzetramen had aangevraagd dit ook gedaan voor dubbele glas. De offerte bleek ongeveer €75,00 euro goedkoper maar ik zat hier nog eens over te denken, ze hebben de voorzetramen in de slaapkamer als 1 groot raam berekend maar als ik dubbel glas neem zullen er in plaats van 1 raam 3 ingezet moeten worden dus dan klopt de prijs waarschijnlijk niet. Wat een gezeur zeg. Nu kan ik nog niet goed vergelijken.

Het andere bedrijf waar ik een offerte heb aangevraagd heeft wel gereageerd op mijn mail maar nog geen afspraak voor het opmeten gemaakt, ben benieuwd wanneer dat zal gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten