donderdag 29 januari 2015

Dagje uit

Woensdag 28 januri; bedrag uitgegeven €159,00 bij de Gamma. Donderdag 29 januari; bedrag uitgegeven €59,65 bij Ikea

Half tien vertrokken we richting Ikea, ondanks het slechte weer ging alles soepel en waren we er vrij vlot. Eenmaal aangekomen eerst maar eens een cappuccino. 

'ik trakteer' zei ik grootmoedig.
'moeten jullie er wat bij. Ach, een lekker kaneel broodje erbij is wel lekker' werd er gezegd en terwijl hun een plek zochten ging ik richting de kassa.
'€1,50 mevrouw' 'Het zijn er wel 3 hoor'  was mijn reactie. 
'Ja, 3 keer €0,50 cent'
'alles bij elkaar ?' was mijn verbaasde reactie. De cassiere moest erom lachen. 

Nou als je voor zo'n bedrag ieder een kop cappuccino met een lekker kaneel broodje kan nuttigen wil ik best (nog) een keer trakteren.

Na deze lekkere bak cappuccino gingen we op pad. Ik had een lijstje gemaakt met spulletjes die ik nodig had en/of wilde hebben want als je dat niet hebt wordt de tas/kar alleen maar voller met spullen die je achteraf niet echt nodig blijkt te hebben maar op een of andere manier als je bij de Ikea bent wel handig leken. 

Eerst de bovenverdieping, aansluitend de lunch daar genuttigd en vervolgens gingen we verder met de begane grond. In totaal hebben we er 4 uur rondgelopen en/of gezeten. 

Ik heb een tweetal lampen met led verlichting gekocht, een schoenenkast, een wijnrek,die overigens naar nu blijkt geen frisdrank flessen kan houden en dat is mooi knudde want hij paste perfect..zucht. Ik bedenk wel iets anders wat ik ermee kan doen, misschien kan het een mooie handdoekenrek worden in de badkamer...dat is een idee, die moet ik even onthouden. 

Op de terugweg kwamen we nog even in een een enorme hagel/sneeuw/regenbui terecht en zagen we aan de andere kant van de snelweg een enorme file ontstaan. Ik las net in de krant dat dit was vanwege een spoed reparatie aan het wegdek, hebben wij even geluk gehad.  

De schoenenkast heb ik inmiddels zelf al opgehangen in de hal en nu alle schoenen van de vloer zijn is het een stuk rustiger en mooier. De gister aangeschafte accuschroefboormachine deed zijn werk naar behoren en ik ben blij met beide aankopen, zowel de boor als de schoenenkast. 

De boor was even een uitgave, nl. €159,00 maar ik had nog zoveel bonnen en verjaardagsgeld liggen dat ik in totaal maar €10,00 bij hoefde te betalen. Ik ben nu dan ook wel in het bezit van een goede boor inclusief een behoorlijk groot aantal accessoires. Het was ook wel nodig want elke keer als ik de boor van mijn vader leende was het 'Wat ga je daar dan mee doen' en ik vindt dat ik met een eigen huis wel wat gereedschap nodig heb. 

Voorlopig is het qua uitgaven nu even pas op de plaats en zal er eerst weer gespaard moeten worden voordat er weer grote aankopen gedaan gaan worden. Het enige waar ik nu nog op wacht is de levering van de dubbele beglazing voor in de keuken en dan is het zoals ik al meldde even rust in de portemonnee. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten