donderdag 22 februari 2018

WOZ waarde

Ik heb nog geen officiĆ«le papieren ontvangen van mijn gemeente maar op de site van de overheid voor wat betreft de WOZ waarde staat al wel mijn nieuwe WOZ waarde. Het valt mij een beetje tegen, het is 'maar' €1000 omhoog gegaan. Dit terwijl de bovenbuurvrouw haar appartement voor €139.000 of meer heeft verkocht. Het is dus maar wat de gek er voor geeft.

Ik ben tevreden en teleurgesteld. Tevreden omdat de WOZ waarde toch iets is gestegen en teleurgesteld omdat het maar met zo weinig is gestegen. Het betekent wel dat de gemeentelijke belasting niet zo extreem stijgt. Hoe meer de WOZ waarde stijgt hoe meer de belastingen mee stijgen.

Ik vraag me dan wel af hoe is het mogelijk dat er zo veel verschil is met de werkelijke verkoopwaarde en de gemeentelijke WOZ waarde. Ik weet ook wel de WOZ waarde een jaar achter loopt maar ook vorig jaar waren de huizenprijzen aan het stijgen en geen van de appartementen hier in deze straat gaat en of is weggegaan voor €118.000, zelfs het 'opknappertje' van mijn buurman ging weg voor €125.00 dus hoe en waarop baseren ze het bedrag.

Er zijn nog geen plannen om te verhuizen dus al die waardebepalingen zijn mooi maar ik heb er op dit moment helemaal niets aan. Het bevalt me nog goed hier en zoals ik al eerder meldde elke keer wordt er wat opgeknapt dus het woongenot wordt stukje bij beetje verhoogd.


3 opmerkingen:

  1. Volgens mij hebben wij nog geen bericht.. Zal vriend eens vragen, misschien krijgt die ze wel in zijn mail...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook nog geen bericht maar de nieuwe WOZ waarde stond van de week ineens wel op de officiele overheidspagina ervan.

      Verwijderen
  2. Als je geen verhuisplannen hebt dan is het voorlopig toch alleen maar mooi dat het niet te hard stijgt? :) Scheelt in de belastingen :)

    BeantwoordenVerwijderen