dinsdag 20 februari 2018

Klussen

Eindelijk gaat er iets gebeuren waar ik al sinds ik hier kwam wonen op zat te wachten. Het laatste enkele glas wordt vervangen door dubbel glas en de voorzijde wordt voorzien van een nieuw kleurtje. Het complex was donkerrood maar wordt nu gelders blauw.

Er wordt gelijk geisoleerd, niet zo heel veel maar het is weer een stapje in de goede richting. De houten schrootjes aan de buitenzijde, onder het enkel glas van de slaapkamer worden verwijderd. Er zat alleen maar hout met niets ertussen en dat isoleert natuurlijk van geen kant. De schrootjes worden nu vervangen door isolerende panelen.

Nadat ze al het enkel glas hebben vervangen komen de schilders langs. Er bestaat ook de mogelijkheid om de sloten ed te laten vervangen maar dat laat ik niet doen. Ik heb al extra beveiliging laten doen toen ik erin kwam wonen en ik wil bovendien over niet al te lange tijd ook de balkondeuren laten vervangen door stevigere exemplaren. Dit zal denk ik binnen nu en 3 jaar gebeuren dus dat vindt ik weggegooid geld en laat ik dus ook niet doen.

Het mag van de VVE mits de deuren maar dezelfde uitstraling (en kleur) hebben als diegene die er in zaten. Afgelopen week kregen we ook te horen dat je in principe ook zelf de voordeur mag vervangen mits deze maar in dezelfde kleur is als de rest. Dat is goed nieuws, mijn voordeur is bleghh dus die komt ook op de lijst van wat ik wil vervangen, dit zal niet 1-2-3 gebeuren maar hij zal op de kluslijst worden gezet. Ik zal er dan een uitzoeken die meer glas heeft dan de huidige want het voordeel hiervan is dat er meer licht in de gang komt. Die is momenteel nog vrij donker.

Stapje voor stapje verbeter ik het ea aan mijn hutje. Elke keer wat, eerst weer sparen dan weer wat laten doen (of mits dit mogelijk is zelf doen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten