zaterdag 17 februari 2018

Minimaliseren?

Ik lees tegenwoordig vaak over minimaliseren, doe ik daar aan mee? Ik denk het niet, ik merk echter wel dat ik praktischer wordt. Zo ook vandaag als ik de kast in de woonkamer aan een kritische blik onderwerp. Het mag wel eens leeg gehaald worden en er kan (lees moet) een sopje erdoorheen. Zo gezegd zo gedaan.

Halverwege kom ik glazen tegen die ik werkelijk nog nooit heb gebruikt, hoe kom ik er eigenlijk aan mijmer ik een eind weg. Ach, weg ermee, staan in de weg en het enige wat ik ermee doe is van de plaats halen en weer terugzetten.

Hoe kom ik in hemelsnaam aan twee etagéres en belangrijker wat moet ik er met twee. De kleinste en lelijkste doe ik weg. Die andere is van Marjolein Bastin en in mijn ogen mooi en elegant. Een belangrijker feit is wel dat ik die wel eens gebruik dus die mag blijven.

In een hoekje zie ik een aantal flessen wijn staan, ik wist niet eens dat ik er zoveel had. Ik drink namelijk niet of nauwelijks. Afgezien van af en toe een biertje met een smaakje en een likeurtje maar voor de rest. De aangebroken flessen doe ik weg en de rest (wit, rood en rose) laat ik staan voor eventuele visite.

Afgelopen week heb ik ook de keuken een sopje gegeven (wat ben ik toch een huismutsje) en ook daar gingen diverse spullen (oa braadpan met deuk) de deur uit maar of dat nu onder minimaliseren valt, nee. Ik zie dat toch anders, het is meer praktisch, ik gebruik het niet, er missen onderdelen of het valt van ellende uit elkaar dus weg ermee. Een bijkomend voordeel is echter wel de ruimte en de rust die je er bewust of onbewust mee creëert.

Misschien doe ik toch een heel klein beetje aan minimaliseren maar dan ook een heel klein beetje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten