zondag 1 januari 2017

Rustige budgetmaand

De maand januari wordt hopelijk een rustige maand. Rustig als in de zin van, hopelijk geen gedoe meer met mijn vader ondanks het feit dat hij direct morgen al weer een ziekenhuis bezoek heeft om een hersenscan te laten maken. Er wordt gekeken naar de aneurysma in zijn hoofd. Ik hoop ook dat het qua uitgaven een stille maand wordt maar dat heb ik dan weer grotendeels zelf in de hand.

Ik wil graag aan het eind van het jaar weer een 'grote' aflossing doen vwb mijn hypotheek en dan is een goede (geld)start altijd welkom. Dat wordt dus de hand op knip houden. Er wordt gedurende 10 maanden in mijn gemeente elke maand (of dat zo is in elke gemeente?) gemeentelijke belasting afgeschreven en in de maanden januari en februari niet. Dat geld wil ik sowieso naar de extra aflossing sluizen, dat betekent dan al weer €85 in de pot. Ik mis dat toch niet omdat dit al gedurende het gehele jaar is begroot in de maandelijkse vaste lasten dus die heb ik dan ook maar in de eerste 2 maanden erbij in begroot. Alle kleine beetjes helpen.

Waar ik ook altijd benieuwd naar ben is hoe ziet het eerste salarisstrookje eruit, wat betekenen al die 'belastingvoordelen' (of nadelen) die de overheid nu weer heeft bedacht. Qua cao onderhandelingen loopt mijn bedrijfstak altijd wat achter. Men sluit het meestal af voor een jaar twee om vervolgens als er weer moet worden onderhandeld er pas tegen het eind van het al lopende jaar uit te komen, wat betekent dat wij meestal niet direct een loonsverhoging krijgen bij het begin van het nieuwe jaar.

Ik hoop dat het dit jaar dus rustig wordt en blijft in zowel mijn prive leven als op het werk. De reorganisatie is voorbij en hopelijk komt er niet snel weer een nieuwe. Dat schijnt dan weer hip te zijn reorganiseren om het reorganiseren. Ik vindt het mensonterend hoe er soms met personeel (en dat geldt voor het hele bedrijfsleven) wordt gesold maar dat is weer een heel ander verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten