vrijdag 27 januari 2017

Goedkope fietsreparatie

Afgelopen donderdag stapte ik op de fiets naar het werk toen ik na een paar honderd meter mijn zadel verloor. Stomverbaasd stapte ik af en raapte de onderdelen voor zover ik die nog kon vinden weer bij elkaar. De zadelpin bleek te zijn geknapt. Gelukkig voelde ik al het een en ander misgaan en was ik op tijd uit mijn zadel anders had het anders afgelopen.

Wat te doen, ik besloot mijn weg te vervolgen en nam plaats op het bagagerek. Halverwege bedacht ik me ineens dat ik de afdeling technische dienst eens kon vragen of ze een kijkje konden nemen. Zo niet, dan zou ik hem naar de fietsenmaker brengen. Zo gezegd zo gedaan, na de nodige schunnige opmerkingen, dat kun je verwachten en vind ik ook niet erg, mits het duidelijk is dat het echt om geintjes gaat gingen de mannen aan het werk.

Een uur later werd ik gebeld, ze kregen het niet voor elkaar. Ik meldde dat ik hem dan toch zou wegbrengen. Daar hadden ze ook al voor gezorgd, er was er een naar een fietsenmaker gereden om te vragen hoeveel dat zou gaan kosten en of men een los onderdeel had. Het zou me ongeveer €30 euro gaan kosten en dat was de mannen in het verkeerde keelgat geschoten. Er werd nog een poging gewaagd. Diegene die naar de fietsenmaker was gereden had gezien wat er in gezet zou worden en volgens hem konden zij dat ook wel maken.

Er werd met vereende krachten een stalen pin doorboord, vervolgens werd er een bijpassende bout bij gezocht en het een en ander werd professioneel voorzien van een schroefdraad. De stalen pin werd passend gemaakt en op mijn fiets gemonteerd. Ik moest maar even een proefritje maken als ik dan niet doorboord was dan was hun werk gedaan werd er geredeneerd. (en zo volgden er nog meer dubbelzinnige opmerkingen van beide kanten)

De fiets is helemaal gerepareerd zonder enige kosten, behalve dat er wel gebak werd verwacht, nou daar doe ik wel voor hoor. De volgende dag heb ik hun getrakteerd op een appel kruimelgebak en de heren waren helemaal tevreden. Het scheelt mij enorm in plaats van €30 was ik ongeveer €3 euro kwijt. Zij helemaal in hun nopjes met de appelkruimeltaart en ik helemaal happy doordat ik niet ea moest regelen bij een fietsenmaker.

Afbeeldingsresultaat voor zadel van de fiets af

Geen opmerkingen:

Een reactie posten