donderdag 5 januari 2017

Korting sportschool (of toch niet)

Zoals jullie misschien wel weten sport ik in een sportschool, het liefst 2 keer in de week en soms iets meer als ik tijd en heel veel zin heb. Nu is er in de laatste maand van 2016 door mijn werkgever een algemene mail rondgestuurd met de vraag of er belangstelling is voor korting via je loon op je eigen sportschool mits deze is aangesloten bij de desbetreffende bedrijfsfitness site.

Ik betaal nu per maand €10,95 en dat is dan zonder groepslessen, in de daluren en dat betekent sporten tussen 09.00 en 17.00 en dan komt het totaal bedrag uit op  €131,40 per jaar.

Ik had aangegeven dat wanneer er genoeg belangstelling was, ik graag mee deed. Een beetje korting kan nooit kwaad. Dinsdag kregen we de inlogcodes en konden we ons inschrijven. Ik logde in maar voordat ik me definitief inschreef ging ik eerst toch maar eens kijken wat ik allemaal kon kiezen, nou dat heb ik geweten. Gelukkig was ik deze keer verstandig en sprong ik niet gelijk in de diepte.

De goedkoopste optie qua abonnement was onbeperkt sporten voor  €18,95 per maand, dat zou betekenen dat ik nu ook gedurende de avonden, wat ik nooit heb gedaan, zou kunnen sporten. Enkele jaren geleden heb ik juist mijn onbeperkte abonnement laten terugzetten naar een dal-abonnement omdat ik er nooit s'avonds kwam en dat vond ik zonde van mijn geld.

Wanneer ik toch voor die optie zou kiezen betekende dat mijn maandbedrag inclusief de bedrijfskorting  €11,22 zou worden, dus welgeteld €0,27 meer dan dat ik nu betaal. Nu ga ik daar echt niet van wakker liggen maar als ik het niet hoef te betalen dan doe ik het ook niet.Ik ga mij dus niet inschrijven via de bedrijfsfitness website.

Hoe komt dit nou, als allereerste is de optie van het dal-uren abonnement niet aanwezig op de site van de bedrijfsfitness-aanbieder die mijn werkgever heeft gekozen. Ten tweede ben ik al geruime tijd lid van dezelfde sportschool, bijna 10 jaar. De contributie is gedurende die tijd regelmatig verhoogd maar als 'oud' lid ga ik daar natuurlijk niet in mee. Ik heb immers een contract getekend voor dat bedrag en elke maand wordt dat als het ware stilzwijgend verlengd onder dezelfde voorwaarden.

In dit geval heb ik dus geld verdiend om niets te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten