woensdag 2 februari 2022

Waterstand doorgeven

 Waterverbruik 2020 was 31 m3 en in 2021 was dat 28 m3. Dat is maar liefst 3 m3 minder, ik ben daar zeer tevreden mee. Hoeveel dat nou scheelt in het tarief weet ik niet maar daarvoor hoef je (het nog) niet te doen, het prijsverschil is minimaal. In dit geval gaat het meer om het milieu dan mijn portemonnee.

Hoe komt dat mijn waterverbruik minder is. De zomer was regenachtig dus heel veel water heb ik mijn plantjes niet hoeven te geven en het douchen is wat minder geworden. Ik douche nu al zo'n 1,5 jaar maar 2 keer in de week en ik kan zeggen dat dit een succes is. Mijn hoofdhuid is veel beter geworden, veel minder jeuk. Dit geldt ook voor mijn huid dat echt veel minder droog is. Tevens is mijn haar veel minder vettig dan eerder. Dit hou ik er dus zeker in. 

Ik let gewoon op, laat niet onnodig de kraan aan en probeer zo min mogelijk te verspillen maar de grootste winst zit hem toch in het feit dat de zomer van 2021 gewoonweg een stuk regenachtiger was dan ervoor. Toch zit ik er nog steeds over te denken om een regenton aan te schaffen. Ik zal het eens in de VVE groep ter sprake brengen, desnoods wil ik zelf wel de regenton aanschaffen. 

Alleen waar zal ik hem (laten) neerzetten voor of achter. Ik neigde eerst aan de achterzijde maar dat betekent wel dat je inbrekers vrij spel geeft, er is daar geen zicht op maar aan de voorzijde ontsiert hij de boel een beetje en ook hier betekent dit dat via de regenton het een stuk makkelijk wordt om op mijn balkon te komen. Ik moet daar nog eens goed over nadenken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten