dinsdag 8 februari 2022

Stand aandelen in eigen beheer

 Vorig jaar was de stand in januari 2021 zo'n €2800. Dit betreft de aandelen waar ik zelf aan de knoppen zit en waarvan ik denk, nu of nooit meer (v.w.b. het kopen ervan) Een goed voorbeeld is Shell, hun dividend ging naar beneden en daardoor ook de waarde van hun aandelen, normaal zou ik ze nooit hebben kunnen kopen want te duur maar nu kwamen ze binnen handbereik dus....gekocht. (of heb ik die al in 2020 gekocht...mmwah ik weet het niet meer. Ik heb er in ieder geval nog 2 bij gekocht)

Nu staan mijn aandelen in januari 2022 op zo'n €4250. Een enorm goed jaar zou ik zo zeggen maar er zit een giga correctie aan te komen, ik voel het aan mijn water. (en ja, ik heb er toch verstand van joh, niet normaal meer) Nee, zonder alle gekheid op een stokje, iedereen weet dat er wat aan zit te komen. Als eenmaal de pandemie minder wordt, de steunpakketten rondom de wereld worden verminderd of worden afgeschaft, rente gaat stijgen enz dan gaat het los. 

In 2021 her en der wel wat aandelen gekocht maar lang niet zoveel als ik zelf had gewild, dit blijft een heikelpunt voor mij. Ik wik en weeg en vervolgens vergeet ik het te kopen maar in 2021 was ik toch iets actiever dan normaal. Er werden voornamelijk aandelen gekocht van de opbrengst van mijn dividend uitkeringen, had ik weer genoeg op de rekening staan dan kocht ik er weer 3 of 4 van mijn favoriete aandeel die maandelijks uitkeert. 

Veel is het niet maar er komt maandelijks zo'n $10 binnen minus de kosten en dan kocht ik er weer wat bij. Dit jaar zo'n 10 stuks. Het gaat heel langzaam, hierdoor zijn de kosten hoog maar ik redeneer dan, ik leg geen geld in, ik speel quitte met het geld dat al op de beleggersrekening staat en dat van de dividenduitkeringen komt. Ach, let maar niet op mij, het is een klein beetje een hobby en als die over een tig aantal jaren ervoor zorgt dat ik het restant van mijn hypotheek kan aflossen dan is dat heel mooi meegenomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten