dinsdag 2 februari 2021

Verlenging lockdown

 Heel stilletjes en eigenlijk ook wel verwacht is de lockdown al voordat men dit officieel zal maken verlengd tot maart. Ik had het ook al wel verwacht vooral vanwege de besmettelijke Engelse variant. Ik kijk al lang niet meer voor informatie naar de overheid want die maakt er een bureaucratisch zooitje van. Waar ik me wel aan hou zijn de regels, begrijp me niet verkeerd. Dit ter bescherming van mijzelf en mijn familie (en andere medemensen) 

Statistieken en nieuwe rekenmethodes vliegen je om de oren om een dag later al weer gecorrigeerd te worden. Ik moest erg lachen dat er ineens meer dan 100.000 prikken zijn bijgekomen dankzij een nieuwe rekenmethode. Hoe moeilijk kun je het jezelf maken, dan begrijp ik ook wel dat wij als Nederland onderaan bungelen aan de lijst met het vaccineren van de eigen bevolking. 

Minister de Jonge heeft een zware taak en helaas moet ik constateren dat hij die zelf een stuk zwaarder maakt met allerlei communicatie blunders. Hij zou inmiddels geleerd moeten hebben om eerst eens de feiten af te wachten alvorens deze naar buiten te brengen. Natuurlijk komen er ook heel veel 'dingen' naar buiten via andere wegen die hij niet kan beheersen. De hoeveelheden vaccins die hij niet krijgt maar wel op hoopt en de cijfers naar buiten brengt die op hoop zijn gebaseerd i.p.v. de harde realiteit. 

Waar ik wel op hoop is dat de regering nu inziet dat al die zogenaamde decentralisatie van de overheid deze puinhoop tot gevolg heeft. Het is tot op zekere hoogte goed, de regie in handen van plaatselijke overheden maar nu kun je zien dat het te ver is doorgevoerd. Iedereen bemoeit zich ermee, iedereen doet maar wat en ondertussen gebeurt er niets of nauwelijks iets. 

Ach, ik en net zoals velen met mij denken het allemaal beter te weten. De beste stuurlui staan aan wal toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten