zondag 31 januari 2021

Ik hou geld over!

 Elke maand let ik een beetje extra op aan het eind van de maand. Meestal hou ik wel een beetje over voordat mijn salaris wordt gestort. Ik kom tot nu tot altijd netjes uit met mijn salaris. Deze maand met de lockdown had ik wel heel veel over. Eerst realiseerde ik dat helemaal niet, ik vond het al zo raar dat ik ondanks de lockdown zo 'weinig' overhield. Hoe kan dat nou, ik ben nergens geweest. (kan ook niet, lockdown duh!) Maar ineens realiseerde ik me dat ik het restant van de shutters die afgelopen december zijn geplaatst heb betaald met een groot gedeelte van het geld op mijn lopende rekening. 

Het shutter-restant wat ik nog moest betalen was €500. Ik heb €250 uit mijn daarvoor bestemde shutter-spaarpotje gehaald en de andere €250 heb ik gewoon van de betaalrekening betaald. Ik dacht mocht het nou nodig zijn kan ik het nog altijd uit het spaarpotje halen en overboeken naar de betaalrekening. Het bleek dus niet nodig te zijn, als ik dat bedrag (250) en het bedrag (120) wat ik nog over had op de betaalrekening bij elkaar optel dan zou ik €370 over hebben gehouden van mijn salaris. Wat een enorm bedrag. 

De lockdown gaat nog even door, in ieder geval tot 9 februari en de maand februari is al niet zo'n lange maand dus wie weet wat ik de komende maand ga overhouden. Het kan ook zo maar zijn dat ik helemaal los ga als de lockdown voorbij is en de winkels weer opengaan. Ik moet in ieder geval wat nieuwe kleding scoren, mijn lijst voor wat betreft spullen van de A.c.tion wordt ook steeds langer. Ik haal daar altijd, noten, honing, kokosolie enz. Deze praktische spullen beginnen op te raken of zijn al op en moeten weer worden ingeslagen. Alhoewel, ik denk niet dat ik de eerste dagen dat de A.c.tion weer open is er naar toe ga want volgens mij wordt dat daar een mierenhoop, daar wacht ik dan wel mee totdat de ergste drukte voorbij is. 

Hoe dichterbij 9 februari komt hoe meer ik geloof dat we nog lang niet open gaan, het vaccineren gaat zo traag als een slak, vaccins worden niet in de hoeveelheden geleverd die de fabrikanten hebben beloofd en de ene groep na de andere groep vindt zichzelf zo belangrijk dat ze ook willen horen tot de eerste gevaccineerden. Minister de Jonge had het vaccineren gewoon aan het leger moeten overdragen dan waren we nu een stuk verder geweest. 

Maar goed, ik dwaal af hierover kunnen we nog uren doorgaan het is in ieder geval zo dat ik nu nog ruim in mijn salaris zat en de maand al voorbij was. Dat is weer eens wat anders dan, mijn salaris raakt op en ik heb nog wat maand over. (alhoewel in mijn geval dat dan ook weer een beetje overdreven is)


2 opmerkingen:

  1. Zo doe ik wel bewust: bij een aanschaf niet het volledige bedrag van de spaarrekening halen, maar een deel van de lopende rekening betalen. Zo daag ik mezelf en huisgenoot uit om binnen de kaders van de lopende rekening te blijven. Als ik bij moet storten van de spaarrekening is dat minder dan het totaalbedrag van die aankoop. Alle beetjes helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, ik dus ook. Mocht het nodig zijn kan ik alsnog overboeken.

      Verwijderen