maandag 15 februari 2021

Voordeel op de markt

 Elke week ga ik naar de markt om fruit & groente te halen. Dat is in veel gevallen een stuk voordeliger dan in de supermarkt. Er zijn op de markt ook voordeel kraampjes of zoals ik ze noem de diepvriesmannen. Ze hebben grote diepvriesbakken staan met daarin zeer voordelige aanbiedingen. 

Afgelopen zomer bijv zalm stukken 3 voor 1 euro. Ik probeer meestal eerst e.a. uit en als het bevalt dan haal ik de week erop meer en sla ik mijn slag. (mits het er nog is) Nu hadden ze iets aparts, wildschotel voor 1 euro ( ik heb er 2 meegenomen) en grote entrecotes voor 4 euro per stuk. Daar heb ik er 1 van meegenomen. Het is me toch een homp vlees. Ik weet niet eens goed hoe ik dat moet bereiden. Gelukkig is er internet. Ik heb ook nog nooit een wildschotel uitgeprobeerd, ik ben benieuwd naar de gerechten waarin ik ze zal verwerken. 

Ze hebben uiteraard nog veel meer, vaak afbakbroodjes, taarten, vele soorten vis maar ook zakken chips, snoep. Waar ze maar een goede deal kunnen krijgen kopen ze groots in. Frisdrank is ook een vaak terugkerende item en heel veel vlees. 

Daarnaast staat zuivelman, die verkoopt toetjes, melk, kaas, boter en alle aanverwante zuivelproducten. Soms vlak voor de houdbare datum, soms omdat er een drukfout staat op het bekertje en ga zo maar door. Kleine foutjes in de verpakking waardoor het niet verkocht kan worden in een 'echte' winkel. Nou, mij maakt het niet uit. Ik koop het wel. 

Het is er altijd druk maar nu ik wat vroeger naar de markt ga vermijd ik de drukte en kan ik op mijn gemak rondsnuffelen bij de kramen. Deze week dus vlees gekocht en die zijn al in mijn vriezer opgeborgen. Aankomende week heb ik mijn menu al min of meer rond maar de week daarop zal e.a. worden uitgeprobeerd. Ik zoek wel een recept voor de entrecote op en een voor de wildschotel met haas. Dat komt wel goed. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten