donderdag 4 februari 2021

Salaris

 Het salaris kwam vorige week binnen, holy-knudde zeg. Ik ben er zo'n €70 euro op vooruit gegaan. Direct mijn spaarbedragen aangepast. Het maandbedrag voor de beheerde beleggersrekening is verhoogd en het maandbedrag voor mijn bufferrekening is ook verhoogd. Mocht ik eventueel e.a. overhouden per maand dan gaat dat naar de extra hypotheekaflossing zoals ik dat altijd al deed. 

Het beleggersbedrag is van €75 naar €100 per maand gegaan en de bufferrekening wordt nu ook in plaats van €75 naar €100 opgeschroefd. Dan heb ik nog een beetje extra salaris over maar dat laat ik maar even zitten, ik wil eerst weten hoeveel de WOZ bijdrage de lucht in gaat het komende jaar. Hopelijk hoef ik niets meer aan de nieuwe spaarbedragen te doen. Wanneer het buffer bedrag weer op z'n oude niveau staat kan het spaargeld dat daarvoor wordt gebruikt ergens anders voor worden ingezet maar dat duurt nog wel even. 

Ik had mijn buffer aangesproken vanwege groot onderhoud achterzijde. Al het schilderwerk werd door de VVE betaald maar je kon een aantal extra 'dingen' erbij kopen. Ik had een nieuw deurslot en een isolatiepaneel besteld en van het klapraampje werd als laatste het enige nog overgebleven enkel glas vervangen. 

Het bedrag dat ik vanaf deze maan spaar is zo'n 27% van mijn salaris. Daar ben ik zeer, zeer tevreden over. 

Het is nogal een bedrag waarmee het salaris omhoog is gegaan, er zit een klein beetje CAO verhoging in en uiteraard de belastingvoordelen zitten erin verwerkt. Al met al, ben ik een tevreden mens. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten