vrijdag 5 februari 2021

Winter is coming

 Jullie zullen het allemaal wel hebben meegekregen, als ik zo mag geloven wordt het bar & boos. 30 cm Sneeuw, nou eerst zien dan geloven. Wat ik wel heb gedaan, is heel even de auto 'uitgelaten' het arme beestje wordt niet zo heel veel gebruikt nu ik nergens naar toe kan. Lockdown! dus ik dacht als het dan toch zo koud wordt dan kan hij wel even een uitje gebruiken. Even het gaspedaal een klein beetje ingedrukt. Normaal doe ik dat niet maar als het dan toch zo koud wordt en hij wordt niet heel veel gebruikt momenteel dan is het wellicht wel verstandig. 

Tevens de cv ketel goed bijgevuld, het was nog niet echt nodig, hij stond nog in het groen maar als het inderdaad los gaat heb ik geen zin om halverwege de week e.a. te moeten bijvullen. De cv ketel is in de inbouwkast op het balkon gesitueerd. Ik heb hem afgelopen zomer/herfst geisoleerd dus hij is wat beter beschermd dan voorgaande jaren. Hij heeft me tot nu toe nooit in de steek gelaten en dat verwacht ik nu ook niet maar een beetje isolatie is nooit weg. 

Ik hoop zaterdagochtend nog wel even naar de markt te gaan voordat de sneeuw zou moeten komen, er moet nog wat verse groente en fruit worden ingeslagen. Sneeuw wat naar beneden valt vindt ik heel mooi om te zien, sneeuw wat blijft liggen heb ik een enorme hekel aan. Troep, natte koude voeten en in het geval van veel sneeuw draag ik van die bergschoenen waar je u tegen zegt. Het zijn net legerkisten waarvan het net lijkt of ze veel te groot zijn en aan je voet bungelen bij elke stap. Dat is niet zo, ze passen goed maar omdat ze zo lomp zijn lijkt dat net het geval. Ik zal ze eens opzoeken om te zien hoe ze het overleeft de afgelopen tijd ergens in de schuur. (maar waar?)

Laten we het eerst maar eens afwachten of het daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik moet dan altijd denken aan het volgende '2 sneeuwvlokjes vallen naar beneden, zegt de een tegen de ander, wat ga jij doen. Ik, ga naar Oostenrijk, feestvieren en jij. Ik naar Nederland, complete chaos'. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten