donderdag 9 februari 2017

Kandidaat

Dinsdagavond wilde ik net mijn deur open doen werd ik tegengehouden door mijn buurman van even verderop. Hij wilde weten of ik mijzelf kandidaat wilde stellen voor het bestuur van de VVE. Ik hoefde daar niet lang over na te denken, ja dat wil ik wel. Hij meldde dat er op z'n minst 2 bewoners in het bestuur moesten zitten omdat de een de ander controleert. Hij wilde later niet het verwijt krijgen dat hij van alles heeft beslist zonder dat er ook maar iemand over z'n schouder heeft mee gekeken.

Ik wil best mee kijken en mee beslissen, ik wil immers voor mijn eigen woongenot zorgen dus dan moet je er ook wat voor doen. Zo gezegd, zo gedaan.

De brief met mijn kandidaatstelling lag vanochtend al in de bus met daarin ook de agenda van de aankomende vergadering. Aan het eind van de brief stond ook een heel klein zinnetje, verhoging servicekosten, ja aan me hoela daar stem ik nu al tegen.

Verdorie, ik weet heus wel waarom ik servicekosten betaal maar een verhoging terwijl we eigenlijk nog niets hebben gezien van enig groot onderhoud of wat dan ook. (nee, nu moet ik eerlijk zijn, we hebben nieuwe brievenbussen en een nieuwe ijzeren mat bij de voordeur)  Het gaat pas dit jaar beginnen en om dan direct een verhoging door te voeren, ik betaal al €120 euro per maand en om eerlijk te zijn heb ik daar nog geen enkel 'groot' onderhoud voor terug gezien. Links om of rechtsom geld voor onderhoud ben je toch kwijt dus ik begrijp noodzaak voor servicekosten.

Ik zou zeggen, dan plan je de financien maar wat beter geachte onderhoudsmaatschappij, we hebben niet voor niets jullie in de hand genomen om met een degelijk strak financieelplan te komen en de eerste beste vergadering die onder hun hoede valt wordt er een verhoging van de service kosten gevraagd. Het is ook niet zo dat onze VVE geen buffer heeft, hoe kunnen we anders dit jaar groot onderhoud plegen, ik neem aan dat die aannemers het ea niet voor niets doen.

Op 21 februari is de vergadering. Ik wil eerst de redenering achter de verhoging horen en hoeveel het dan wordt. Ik stem op dit moment tegen en ze zullen met hele goede redenen moeten komen wil ik ja gaan stemmen. Mocht ik de enige zijn die NEE stemt dan verlies ik toch maar ik wil het eerst aanhoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten