zondag 19 februari 2017

Bodem

Wat is dat dan, mompelde ik toen ik mijn varkensfiletlapjes uit de vriezer haalde. Wat is die grijze flikkerende vloer daar beneden. Verhip, dat is de bodem van mijn vriezer. Ik heb een kleine kist vriezer, precies genoeg voor mij en meestal prop ik er meer in dat ik ooit voor mogelijk achtte want soms zijn er aanbiedingen die een mens niet kan laten liggen.

Het probleem met mij is alleen dat ik elke week wel weer wat zie en mezelf dan niet kan inhouden en denk dat kan er ook nog wel in. Het lukt dan ook nog net wel maar ik had nu eens met mezelf afgesproken dat ik nu toch eens een keer de bodem in de vriezer moet zien voordat ik weer wat voorraad haal. Maar nu is het me dan toch gelukt, de bodem is in zicht en wat lijkt de vriezer ineens groot.

Het brood is opgegeten, de laatste ligt nu in mijn brooddoos. Het vlees wat ik nog heb is nu duidelijk te zien, ook datgene wat al een jaar (of meer) op de bodem lag te verpieteren. Ik had vorige week gehakt uit de vriezer gehaald maar dat doe ik niet meer. Het gehakt was volgens mij nog wel goed maar nadat ik had ontdooid zag het er raar uit, althans dat vond ik. Ik heb het toch verwerkt in een gerecht . Ik ben er in ieder geval niet ziek van geworden dus dan zal wel goed zijn geweest.

De varkensfiletlapjes waren ook al een bijna permanente bewoner van de vriezer geworden maar nu had ik ze toch eindelijk te pakken. Receptje erbij gezocht en heerlijk gesmikkeld. Ik had destijds een groot verpakking gekocht maar was vergeten om deze al voordat ik ze invroor te delen dus dat moest ik nu nog doen. Ik kon met moeite 2 varkensfiletlapjes afbreken om te gebruiken maar gelukkig kon ik daarna de andere 2 weer in de vriezer leggen.

Ik zit nu echter wel een beetje in dubio, er staan nog diverse grote pakken spinazie in. Ik hoorde namelijk enkele weken geleden dat de oogsten van de spinazie behoorlijk waren mislukt. Ik had dus besloten om een voorraad aan te leggen voor mijn Pasta Pesto Gerecht die ik maak voor het opvullen van mijn voorraad vwb vriezermaaltijden. Ik maak van dit gerecht giga hoeveelheden dus er gaat iets meer in dan in dit recept staat maar ik kon de originele link niet meer vinden.

Ik denk dat ik me nog even inhoud en de vriezer nog verder leeg eet en dan pas weer ga rondkijken naar leuke aanbiedingen, tenzij die er nu al komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten