donderdag 23 februari 2017

Storm

Het is nu net donderdagmiddag en ik sta op het punt om naar mijn werk te gaan voor mijn avonddienst. De storm waarvan men zei dat deze tegen de avond ons land zou bereiken is hier al volop bezig met behoorlijke windstoten.

Ik vermoed dat ik HEEL SNEL op mijn werk zal zijn, ik heb namelijk meestal de wind mee als ik naar mijn werk fiets. Dat zal vanavond op de terugweg heel anders worden, ik vermoed ook dat het een hele rustige avonddienst gaat worden met niet of nauwelijks bezoekers.

Ik vindt het altijd spannend en eng zo'n storm. De wind huilt stevig om het gebouw heen en de achtertuin staat vol met bomen, onze eigen jungle. Ik ben daar nooit zo gerust op dat alle bomen dit gaan overleven, ze moeten binnenkort weer gesnoeid worden omdat diverse takken al weer over ons gezamenlijke dak heen groeien. Ik hoop niet dat de storm dit voor ons doet want dan hebben we het niet voor het uitzoeken.

Normaal gesproken vind ik onze jungle in de achtertuin heerlijk, er zit van alles, eekhoorns, roodborstjes, vlaamse gaai, meesjes, ongetwijfeld egeltjes (alhoewel ik die nog niet gezien heb) duiven, die wanhopig hun nest enigszins in fatsoen proberen te houden. Duiven zijn nou niet bepaald van die meesterbouwers als het om hun nest gaat. De buurman zei laatst nog tegen mij, ze gooien alles op een hoop en als er wat blijft liggen zijn ze heel blij.

Eekhoorns maken behoorlijk wat lawaai als ze het niet met elkaar eens zijn, je ziet ze achter elkaar aan rennen en vervolgens verlies je ze uit het oog maar dan hoor je en zie je ineens een hoop takken schudden en dan wordt er een soort gegrom geproduceerd van heb ik jouw daar.

Nu de storm eraan komt is alles stil, iedereen zit goed verborgen in de takken, struiken, klimop, bladeren en wacht op wat er komen gaat. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, wachten op wat komen gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten