woensdag 22 februari 2017

VVE vergadering

Gisteravond was het dan zover, de allereerste VVE vergadering onder leiding van het nieuwe beheer. De vorige mislukking tel ik dan even niet mee omdat de man in kwestie na niet al te lange tijd door het bedrijf werd ontslagen wegens incompetentie (of iets dergelijks)

Het ging er professioneel aan toe, officiele notuliste, financieel expert en een technisch expert. Er werd kort uitgelegd wie ze waren en wat ze deden. Aansluitend kregen we inzicht in de werkzaamheden die men hopelijk dit jaar wil gaan opstarten. Dit zijn oa de laatste enkel glas ramen vervangen door dubbel glas, de hele voorkant verven (incl. balkonhek) , verlichting in het trappenhal aanpassen aan de moderne tijd. De deur van de hoofdingang aanpakken, nieuw slot, dranger enzovoort. Al met al hoop ik dat men inderdaad hier een begin mee gaat maken. Op mijn vraag wanneer ze hiermee aan de slag willen was het antwoord indien alles voorspoedig verloopt hoopt men voor de zomer al te beginnen, al weet je het nooit met aannemers en bouwbedrijven. Dit soort bedrijven blinken niet uit in het snel aanbieden van offertes maar dat is ons pakkie an niet dat moet het nieuwe beheer doen. (dat heb ik zelf gemerkt met de offertes van de isolatie kruipruimte)

Ook ben ik toegetreden tot het bestuur, er zitten nu 3 mensen is, de huidige voorzitter, ik en een nieuwe buurman die zich direct aanbood. Dat moeten we hebben, enthousiaste bewoners om ons woongenot omhoog te tillen.

Ik zag ook mijn kans schoon om te vragen of iemand bezwaar had tegen het feit dat ik zelf mijn kruipruimte wil laten isoleren. Ik betaal dit zelf omdat ik niet wil wachten tot 2030 voordat het gehele complex wordt aangepakt qua isolatie. Ook vroeg ik of ze subsidie kunnen aanvragen op de dubbele beglazing. De man van het technisch beheer meldde dat ze dit vaak pas krijgen indien men boven een bepaald bedrag komt en hij denkt niet dat wij hiervoor in aanmerking komen. Hij zal dit echter wel onderzoeken.

Verhoging van de VVE bijdrage is voorlopig even van de baan omdat men eerst wil uitzoeken hoeveel men moet betalen al gelang naar oppervlakte. Ik heb een 3-kamer appartement maar er zijn er  bij ook die een 4 kamer appartement hebben. Momenteel betalen de 4 kamer appartement maar 5 euro meer dan de 3 kamers. De 4 kamer appartementen hebben meer stemrecht, die betalen ook wel meer maar dat was tot nu toe meer natte vingerwerk dan dat het officieel was uitgerekend.

De financiele man zei dat de hoogte van de verhoging ongeveer in de buurt zat van 5 a 10 euro. Dit bedrag wordt dan gebruikt om een reserve voor noodgevallen op te bouwen. Dit omdat de VVE van het appartementencomplex jarenlang stil heeft gestaan en er dus een inhaalslag moet worden gedaan. Dit zou uiteindelijk in 2025 ofzo tot een negatief resultaat leiden en omdat te voorkomen wil hij een reservefonds opbouwen in de loop der jaren. Dit klonk heel logisch maar er werd toch besloten om eerst eens te laten uitzoeken welk appartement (afhankelijk van de grootte) nu wat moet gaan betalen.

Al met al een zeer vruchtbare en positieve vergadering. Ik zal van de week even contact zoeken met de technische man want hij moet even komen kijken naar de kruipruimte. Dit moet omdat ik het dus dit jaar wil laten isoleren en geen zin heb dat men na enkele maanden (jaren) zegt dat ze de kabel moeten verwijderen/aanpassen of nodig hebben en men dus in mijn isolatie gaat lopen boren. Ik bedoel daarvoor laat ik het niet aanbrengen. Ik ben tevreden, er staat heel wat op stapel en ikzelf mag ook aan de slag. Het geld heb ik al beschikbaar, daar heb ik een apart potje voor gespaard en dat ik kan ik mooi daarvoor gebruiken.

1 opmerking:

  1. Ik word hier zo vrolijk van he, mensen die bewust zijn van hetgeen wat er binnen hun VvE speelt, en daar op anticiperen. Ik geloof niet dat heel veel mensen weten wat er zich allemaal afspeelt binnen het complex waar zij wonen.

    BeantwoordenVerwijderen