donderdag 11 mei 2017

Vandalen

Sinds ik hier woon heb ik altijd een klein houten huisje met een pot vet op het balkon hangen. De eerste was van glas en geen probleem dus toen deze op was kocht ik een nieuwe. Vogeltjes van allerlei pluimage hadden inmiddels in de gaten dat hier wat te halen viel. Een heel mooi spektakel soms, ze vlogen af en aan.

Dit drukke verkeer op mijn balkonnetje kreeg ook de aandacht van die &^%$ eksters met als gevolg dat de pot op een goede dag eruit was getrokken en kapot op de grond lag. Ik heb lang gezocht naar een oplossing. Vastlijmen was een optie maar dan moest ik elke keer het hele huisje vervangen, te duur, dus dat viel af.

Op een dag kwam ik in de winkel, je weet wel met die blauwe letters beginnende met een A...en daar lag de oplossing. Een pot van een soort gras, kon dus niet stuk vallen en mochten die *&^%% eksters het alsnog eruit krijgen dan kon ik het gewoon weer terug zetten.

Het duurde even voordat het drukke verkeer weer op gang kwam maar uiteindelijk was het weer een komen en gaan. Gisteren zag ik tot mijn grote schrik dat die *&^%$ ekster er ook weer waren. Druk gebarende jaagde ik er een paar weg in de hoop dat dit voldoende zou afschrikken. Ik heb ze die dag ook niet weer gezien dus ik proefde de zoete smaak van mijn overwinning.

Tot vanmorgen.....ik had nog niets opgemerkt en klopte een dekentje uit op het balkon waar ik tot mijn grote schrik moest constateren dat de hele pot weg was. Op het balkon was ook niets te vinden en ook in de jungle tuin achter niets meer, geen spoor te bekennen van de pot. De vogeltjes waar ik het voor doe zijn te klein om deze met zich mee te slepen maar die &^%$# eksters wel.

De stand is dus voorlopig ConsuminderSingle 1 - Eksters 2.

Ter info; &^%$# = scheldwoord

2 opmerkingen: