zondag 14 mei 2017

APK

Afgelopen woensdag maar eens een afspraak gemaakt voor een APK en een grote onderhoudsbeurt voor mijn auto. Ik had de grote onderhoudsbeurt eigenlijk al vorig jaar moeten laten doen maar omdat ik toen middenin een reorganisatie zat heb ik die overgeslagen. Toen ik hem bracht zei de monteur dit ook bij het afleveren maar ik heb toen eerlijk gezegd 'meneer ik mag blij zijn dat ik na de zomer nog een baan heb' Ik heb het vermoeden dat de garage er rekening mee heeft gehouden want ik had nog nooit zo'n lage rekening.

Dit jaar moet het echt gebeuren want 2 jaar lang heb ik alleen maar APK + kleine onderhoudsbeurt laten doen. Ik beraam de kosten zo ergens tussen de €400 en €500. Al die kleine onderdelen tellen behoorlijk bij elkaar op, laat staan dat er wat groots tussen zit. Ik hoop het niet want de maand mei wordt al duur genoeg met een bezoekje aan de paradontoloog die een complete tandvlees-check wil doen wat me ook al zo'n €280 euro gaat kosten. (krijg ik gedeeltelijk wel terug via de zorgverzekering maar toch, je moet het wel even ophoesten) De auto heeft zo op het oog geen problemen maar zo'n garage, welke garage dan ook vindt altijd wel wel.

Ik kan de auto aankomende week al wegbrengen, dus dat is mooi, eindelijk eens op tijd een APK beurt. Het is meer dan eens voorgekomen dat ik een week te laat was, dus dan reed ik een weekje APK -loos rondt. Ik vraag me af of dat vwb de verzekering nog wat zou schelen, zonder APK geen verzekering ? moet eerlijk bekennen, ik heb geen flauw idee, laat ik er maar niet te lang over nadenken.

Ik ben benieuwd as woensdag moet ik hem om 08.30 brengen dan moet ik als de wiedeweerga weer terug lopen omdat ik een vriendin op de koffie krijg. Als ik via tussendoor weggetjes loop moet dat makkelijk lukken. Het is, denk ik zo'n 15 a 20 minuten lopen dus dat moet in orde komen. Eind van de middag loop ik dan weer terug en heb ik mijn karretje (hopelijk) weer terug. Hij is inmiddels 10 jaar oud maar ik hoop dat hij nog zo'n 3 a 4 jaar mee gaat zonder al te veel kosten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten