zondag 7 mei 2017

Tegenvoorstel VVE

Ik berichtte er al over, men wil de bijdrage van de VVE elk jaar met 3% verhogen. Dit zou betekenen dat ik over 5 jaar iets meer dan €140 per maand zou gaan betalen. Ik vindt dat wel heel veel (is dat zo?) en dan stoppen de verhogingen nog niet. Ik heb dus een tegenvoorstel gedaan en gevraagd of we als bestuur eens samen kunnen overleggen.

Mijn voorstel is, wel een verhoging maar elk jaar een vast bedrag. Hierdoor hou je het een beetje in toom maar je bouwt op den duur toch een reserve op. Tevens heb ik voorgesteld om de VVE aan een maximum maandelijkse bijdrage te houden. Als de bijdrage bijvoorbeeld €150 euro per maand wordt dan stopt de verhoging. We hebben nu wat extra vet op de botten nodig om het groot onderhoud gedeeltelijk op te vangen maar als dat eenmaal is gedaan kunnen we het rustiger aan doen en weer reserve opbouwen.

Ik heb er maar een bedrag uitgegooid, gebaseerd op de allereerste verhoging namelijk €3,50 per jaar. Dat zou betekenen dat ik over 5 jaar per maand wel hetzelfde zou gaan betalen maar dat de verhogingen niet structureel 3 % omhoog gaan en als dan het maximum bedrag, welk bedrag dat dan ook is wordt bereikt stoppen de verhogingen.

Ik ben benieuwd hoe men reageert op mijn tegenvoorstel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten