zondag 21 mei 2017

APK Kosten

Afgelopen woensdag had ik mijn autootje weggebracht voor een APK + grote onderhoudsbeurt. Ik hield mijn hart vast. Er waren voor zover ik kon constateren geen grote problemen maar je weet het maar nooit. Ik had al 2 jaar lang geen grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren dus berg je dan maar vwb allerlei kleine onderhoudskosten. (en hopelijk geen rare grote dingen)

Ik was er er vroeg bij want om 08.15 draaide ik al het terrein van de garage op. Auto weggezet, papieren en sleutels afgegeven om vervolgens heerlijk in het vroege ochtendzonnetje terug te lopen naar mijn hutje. Ik had afgesproken dat ze zouden bellen als er rare (lees dure) dingen werden geconstateerd. Aangezien ik die ochtend bezoek kreeg van een goede kennis had ik er niet meer aan gedacht. Het was inmiddels 15.30 toen ik werd gebeld met het verzoek de auto op te halen, geen rare dingen, behalve allerlei kleine onderdeeltjes vervangen en het totaal bedrag kwam uit op €283 euro.

Eenmaal thuis aangekomen viel me wat op. Wat was de auto schoon, hij blonk helemaal, hij was helemaal gewassen en binnenin was alles gestofzuigd. Heerlijk gewoon, die hoef ik voorlopig niet meer schoon te maken.

Aangezien ik het afgelopen maand heel rustig heb gedaan met het uitgeven van geld, wetende dat ik die APK moest betalen had ik genoeg geld op mijn lopende rekening om de rekening te kunnen betalen. Ik ben supertrots dat ik hiervoor niet de spaarrekening moest aanspreken. Het is deze maand zelfs zo mooi gelukt dat ik nog heel iets over hou, namelijk €58 euro en het salaris (incl. vakantiegeld) wordt als het goed is as maandag uitbetaald.

Nu denk ik bij mezelf, dan kan ik eigenlijk ook wel wat meer sparen maar het was deze maand wel even de teugels heel strak aantrekken om dit positieve geldresultaat te behalen. Ik weet niet of ik dit elke maand zou kunnen. Maar de in aankomende maand moet min of meer hetzelfde gedaan worden omdat ik een dure rekening van de paradontoloog verwacht. Ik ga dus maar even op dezelfde voet door. Hopelijk lukt het mij om ook in de volgende maand de dure 'klap'op te vangen met alleen de betaalrekening.

1 opmerking:

  1. Ik vind het elk jaar ook een spannend moment. Wordt m'n oude wagentje goedgekeurd. Vind het dus heel herkenbaar wat je schrijft. Voor mij helpt het om door het jaar heen kleine gebreken snel te laten repareren. Dan is de apk ook niet meer zo'n punt.

    BeantwoordenVerwijderen