vrijdag 26 mei 2017

Kleingeld

Als sinds jaar en dag pleur ik het kleingeld uit mijn portemonnee in een spaarpot. Eens in de zoveel tijd breng ik het weg en verwen ik mezelf met iets leuks. Vorige keer was dat een nieuwe bril, deze keer ging ik voor een nieuwe smartphone. De 'oude' schakelde zichzelf uit, besloot midden in een sessie er mee te kappen, batterij snel leeg en nog meer van die kleine ongemakken.

Ik had mijn zinnen gezet op een Samsung J3 maar nadat ik bij de winkel was geweest om mijn abonnement aan te passen begon ik te twijfelen. De verkoopster daar meldde dat ik dan beter voor de J5 kon gaan ivm met meer geheugen. Ik wist dat ze neutraal was in dit gesprek omdat hun deze bepaalde serie van Samsung niet in hun pakket hadden. De J5 had meer geheugen maar ik wilde niet zo'n groot onhandig ding in mijn 'bagage' mee zeulen en het belangrijkste, hij was iets duurder dan de J3.

Ik wist niet of mijn bak met kleingeld dat zou gaan redden, nou ja dan maar iets bijleggen. Afgelopen donderdag op de fiets naar de M.M winkel. De twee telefoons J3 en J5 maar eens met elkaar vergeleken. Het scheelde qua formaat niet zo eens heel veel dus ik ben voor de J5 gegaan. Eenmaal thuis alles in elkaar gezet en na veel geharrewar werkte alles naar behoren. Mooi, dat scheelt al weer. Ik was in totaal €218 kwijt, toestel + beschermhoesje. Ik hoef geen dure dingen, ik vindt dit al duur genoeg. Als ik soms zie hoe er met die hele dure toestellen wordt omgegaan hou ik me hart vast. Alsof het speelgoed betreft, oh is hij kapot/kwijt, ach ik krijg toch een nieuwe van mijn ouders/provider/ wie dan ook.

Vandaag de pot met kleingeld weggebracht naar de bank. Hoeveel zou het zijn, ik had het in april al wel een keer geteld en toen had ik het idee van de smartphone al in mijn hoofd. Ik heb toen even alles op alles gezet en werkelijk elk los centje erin gegooid. Het resultaat mocht er wezen €307 euro. Wauw !!

Uitermate tevreden met dat resultaat besloot ik direct van het mooie weer gebruik te maken en mezelf te trakteren op een heerlijke bak koffie met gebak. Ondanks het feit dat ik dus het geld gelijk al aan het opmaken ben hou ik nog zo'n kleine €90 euro extra over dus die koffie kon er wel van af redeneerde ik.

3 opmerkingen:

  1. Mooi!! Mijn telefoon begint ook wat van dat soort ergernissen te vertonen, maar de hoge prijs (ik heb een iPhone en wil die eigenlijk ook wel graag houden) houdt me er voorlopig nog even vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iphone's zijn duur maar misschien kun je een refurbished Iphone kopen. Niet zo duur, weliswaar 2e hands maar helemaal nagekeken. Deze kun je tegenwoordig ook al gewoon in de telefoonwinkeltje aantreffen.

      Verwijderen
  2. FINANCIERING cirkel INC (fundingcircleplc@gmail.com)

    Hallo ben Nathan Davidson een zakenman die kon leven in te blazen zijn stervende bedrijf door de hulp van een Godsent geldschieter bekend als Jason Raymond de CEO van financiering cirkel INC. Am resident op 1542 Main St, Buffalo, NY... Goed bent u probeert te starten van een bedrijf vestigen uw schuld, het uitbreiden van uw bestaande één, moet geld voor de aankoop van leveringen. Zijn u geweest having werkstuk pogingen om een goede Credit Facility, ik wil dat je om te weten dat financiering cirkel Inc de juiste plaats is voor u om op te lossen al uw financiële probleem omdat ben een levende getuigenis en ik kan niet dit bij mezelf gewoon blijven wanneer anderen op zoek bent naar een manier om financieel worden opgeheven... Ik wil u allen dit Godsent geldschieter met de details zoals in andere deelgenoot van deze geweldige kans E-mail contact opnemen met: fundingcircleplc@gmail.com of bel/tekst +14067326622

    BeantwoordenVerwijderen