zaterdag 27 februari 2016

WOZ waarde ontvangen

Vandaag lag het dan eindelijk in de bus, de WOZ waarde. Het bleek hetzelfde te zijn als vorig jaar, dus al met al ben ik tevreden. Doordat ik vorig jaar zeer 'zuinig' ben geweest met mijn afval ga ik maar liefst...hou je vast.... hier komt het..tromgeroffel... €0,10 per maand minder betalen.

Ik ben desondanks tevreden, de rest van de rekening was allemaal omhoog gegaan met uitzondering van het rioolrecht. Als ik niet op mijn afval had gelet was ik meer gaan betalen, niet zo heel veel meer maar desondanks meer.

De vaste kosten vwb de afvalstofheffing is omhoog gegaan, de onroerend zaak belasting is omhoog gegaan (ondanks het feit dat de WOZ gelijk is gebleven) dus mijn eigen individuele afvalstoffenbeleid heeft z'n vruchten afgeworpen.

Ik weet dat de WOZ altijd een jaar achter loopt dus ik vermoed dat deze pas volgend jaar laat zien dat de waarde van de huizen weer heel langzaam aan het stijgen is. Ik sta niet onder water, hoor mij nou, heb ook bijna twee jaar een eigen huis hoor, ik lul alsof ik al jaren thuis ben in deze materie. Het is altijd leuk om te zien dat je huis meer waar wordt maar in deze 'barre' tijden moet je al tevreden zijn met het feit dat je huis niet in waarde daalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten