woensdag 10 februari 2016

Isoleren

Ik had al het al vermeld, ik wil informatie verzamelen over hoe ik het mijn kruipruimte het beste kan isoleren. Het internet is wat dat betreft een goed verzamelpunt, je gaat naar een site die offertes opvraagt bij diverse bedrijven, je vult je gegevens in en vervolgens wordt je platgebeld....

Aangezien ik wel van aanhouders hou heb ik het bedrijf dat mij sinds gisteren, welgeteld 2 uur nadat ik gegevens had doorgegeven aanhoudend heeft gebeld gemaild met de mededeling dat er een afspraak gemaakt kan worden gemaakt. Ik heb de tijden en dagen doorgegeven dat ik hun kan ontvangen en nu is het maar even afwachten. Ik mail liever omdat ik dan alle gegevens en vragen die ik van hun krijg in mijn hoofd nog even kan verwerken.

Ik ben een introvert mens en die hebben gewoon even de tijd nodig om het ea te verwerken. Ik kan dan op mijn gemak even bekijken of het mij uitkomt en bedenk dan rustig even de vragen die ik eventueel wil stellen.

De site van de offerte aanvragen meldde dat ze bij 6 bedrijven de offerte aanvraag hebben ingediend. Ik heb dus nu al van een bedrijf een reactie, ik hoop dat de rest deze week zal mailen en/of bellen zodat ik de 'bezoekjes' kan plannen en vervolgens een weloverwogen afweging kan maken. Ik moet er rekening mee houden dat het een kruipruimte betreft waar de leiding/riolering van het hele gebouw in zit, het moet dus nog wel toegankelijk blijven. Ik ben benieuwd naar de kosten en de oplossingen waarmee de diverse bedrijven zullen aankomen.

Dit jaar wordt, als het goed is ook het laatste enkele glas vervangen maar dat zijn kosten die door de VVE worden gedragen, dus dat is geen kostenpost voor mij. Het zit ook in de planning dat alles wordt geschilderd en ik vraag mij af of ik dan niet gelijk twee nieuwe balkondeuren zal plaatsen zodat deze gelijk goed in de verf gezet kunnen worden door professionals.

Ik zat er eerst over te denken of het isoleren van de kruipruimte niet een VVE taak is maar aangezien ik en een andere buurman de enige zijn betwijfel ik dat. Ik zal toch eens een balletje opgooien, je weet immers maar nooit.

1 opmerking:

  1. Herkenbaar, van dat introverte deel! Ik geef ook vrijwel nooit mijn telefoonnummer op, want ik moet ook alles gewoon even verwerken en niet 'platgepraat' worden aan de telefoon. Hopelijk kom je snel tot een goede oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen