dinsdag 28 januari 2020

Weggeefkast

Sinds een aantal jaren staat er bij mij op het werk een weggeefkast. Klanten kunnen daar hun overbodige kleine spullen inzetten en ook spullen die zij nodig denken te hebben weer meenemen. Het gros van de donaties zijn boeken.

In het begin stond er af en toe ook nog wel eens voedsel in maar daar hebben we direct een stokje voor gestoken. Stankoverlast, het ging schimmelen en het was gewoon onhygienisch en gevaarlijk voor kleine kinderen. Die zitten voordat pa & ma het doorhebben e.a. in hun mond te stoppen. Hetzelfde gold voor lingerie en andere textiel soorten, ook dat word direct door ons verwijderd. Je wilt niet weten wat er allemaal in beland.

Soms staan er pareltjes in, zo was er laatst een wat oudere dame heel blij met een hele mooie waterkoker. Ik heb deze even voor haar in het stopcontact gedaan om het e.a. te testen en hij deed het perfect. Ze was er blij mee, de hare was net die ochtend kapot gegaan. Dat scheelde haar weer een uitgave en ze kon die middag gelijk haar kopje thee weer inschenken.

Wij als personeel halen er ook wel eens wat uit. Hele mooie mokken die wij zelf gebruiken, speelgoed voor kinderen en kleinkinderen. Afgelopen week zag ik er al de hele dag een opgerold 'iets' in liggen. De volgende dag lag het er nog in en ben ik uit nieuwsgierigheid gaan kijken, het bleek een hele mooie gereedschapsrol te zijn van een heel duur a-merk.

Er zaten talloze boorbitjes en allerlei ander praktisch gereedschap. Ik heb het meegenomen, is altijd handig. Sommige collega's waren een beetje jaloers dat ik zo'n goede 'buit' had binnen gehaald. Aangezien ik er wat uit heb gehaald vindt ik dat ik er ook weer wat in moet leggen. Dit doe ik altijd en zal ik ook nu weer doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten