woensdag 8 januari 2020

Ontspullen in 2020

Een van mijn doelen voor dit jaar was en is het verminderen van mijn (overbodige)  bezittingen. Minimaliseren wil ik het niet noemen maar het lijkt er wel een beetje op. Vandaag wilde ik alvast een beginnetje maken. De keuken schoonmaken stond op het programma inclusief het soppen van de kasten. Dan kan ik net zo goed alvast beginnen met het 'ontspullen'.

Eerst maar eens de besteklades, heel veel ging er niet weg, wat blijkt ik gebruik het meeste toch wel maar desondanks ging er toch het ea weg. Huppakee dat scheelt. Toen waren de schuiflades aan de beurt, alle eetbare spullen wat in doosjes, blikjes en potjes enz. zat kreeg een kritische keuring. Ohhh houdbaar tot 2011......ahem, dat kan wel weg.

Ik durf best e.a. te bewaren maar dit ging mij toch iets te ver, weg ermee. Dit ging met een groot aantal eetbare spullen zo. De kasten die ik heb gedaan hadden na de opruim/schoonmaak behoorlijk wat ruimte over. Heerlijk!

De keuken is nog lang niet klaar maar ik heb alvast een goed begin gemaakt. Morgen ga ik ermee verder.

1 opmerking:

  1. 2011? Oeps. Heb je dan zoveel voorraad staan? Zelf heb ik een kleine voorraad houdbare producten staan, en haal elke week mijn verse producten. Het gebeurt mij daardoor niet dat iets over datum raakt. Toch had ik laatst 1 uitzondering: een verpakking die ik, ergens in april of mei, gratis had gekregen bij de kassa van de supermarkt, om uit te proberen. Nu was het naar mijn mening "winterkost", en dus had ik het in de kast gezet. Laatst pakte ik het uit de kast, om uit te gaan proberen, bleek het houdbaarheidsdatum juli 2019 te hebben. Tja, daar had ik niet naar gekeken toen ik het kreeg. Ik heb het toen maar niet meer uitgeprobeerd. Het had vast nog gekund, maar er stond houdbaarheidsdatum, niet uiterste verkoopdatum, dus nam ik die gok toch liever niet.

    BeantwoordenVerwijderen