woensdag 22 januari 2020

Afvalnota

De gemeente heeft het moeilijk. De jeugdzorg is duurder dan men had begroot. Ik vond en vindt het een vuile streek van het Rutte kabinet om dat op de gemeentes te dumpen. Het kabinet kan nu zeggen, wij zijn niet diegene die moeten bezuinigen dat is een keuze van de gemeente. Het kabinet vergeet maar even gemakshalve dat niet alleen de om hulp schreeuwende jeugd (en ouderenzorg) ineens ( nou ja, ineens) in de schoot van de gemeentes zijn geworpen maar ook dat de meeste gemeentes totaal niet wisten wat het allemaal inhield en wat het zou gaan kosten. Sommige gemeentes zouden wel even het wiel opnieuw uitvinden en alles oplossen. Nou daar zijn ze nu heel snel van teruggekomen.

Het resultaat is overal schrijdende tekorten. Linksom of rechtsom gemeentes moeten dat gat dichten. Mijn gemeente heeft ervoor gekozen om de afvalstoffenheffing en de woz belasting te verhogen en niet met een klein beetje, nee er komen al percentages voorbij van 15% voor wat betreft de afval en 7,5% voor wat betreft de woz belasting. Zucht....

Dit jaar willen ze dat je je restafval naar algemene containers brengt en dat je een oranje container voor het plastic aan huis krijgt. Op de vraag hoe in hemelsnaam ouderen hun restafval bij zo'n container krijgen heeft nog niemand in deze hele B&W kunnen beantwoorden. Schandalig!

Vandaag kreeg ik een tijdschrift met uitleg ( en wat kost dat tijdschrift dan wel niet)  over wat er ging veranderen en ze hadden het lef om te gaan uitleggen hoe ik als bewoner mijn eigen afvalscheiding meubilair moest gaan bouwen. Ik werd er zeer boos om. Wel potverdomme dacht ik nog, mag ik verdorie zelf weten hoe ik het ga aanpakken, zout op man! Jullie gaan mij niet vertellen hoe ik in mijn eigen woning e.a. zou moeten aanpakken. Stelletje %^&*(Y^%T$ (te erg voor woorden)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten