zaterdag 1 juli 2023

Regenton II

 Vorige week woensdag werd hij dan eindelijk geplaatst. Inhoud is 210 ltr. We hadden geluk, mooi weer en de tuinman kon goed doorwerken. Hij heeft de regenton op 2 grote tuintegels gezet want anders kwam het niet goed uit met het slangetje. Bij de buurvrouw heeft hij ook nog een looppad gelegd waardoor ze haar gedeelte van de tuin van achteren kan water geven, ze heeft al wat meer in de tuin staan dan ik. Ik koop elke keer planten die tijd nodig hebben om te groeien. Zij heeft wat meer groene planten, ik heb wat meer bloeiers.

De volgende dag regende het vrijwel de gehele dag, de ton vulde zich dus mooi. De buurvrouw had nog een blunder van jewelste. Ik had haar geappt met de mededeling dat onze tonnen zich nu mooi konden vullen en ze stuurde een mooi filmpje terug waarin we beiden duidelijk konden horen dat de ton zich vulde. Alleen wat maakte het een lawaai, wat bleek ze had het kraantje open staan. 

De ton vulde zich van boven en liep van onderen weer leeg. Voordat ze dat in de gaten had was de tuin doorweekt. Niet erg, dat had de tuin nodig maar toch. Gelukkig bleef het regenen en nu met het kraantje dicht vulde haar regenton zich ook goed. 

De hele week heb ik dus heerlijk regenwater kunnen tappen en op/in de tuin kunnen gooien. Het valt me ook mee met het lawaai dat wordt geproduceerd als het water van 3 hoog in de ton valt. Ik ben er in ieder geval doorheen geslapen s'nachts. 

Mocht iemand de geluiden willen omzetten in een ASMR podcast is hij/zij meer dan welkom. Het koste me in totaal iets meer dan €225. Inclusief plaatsen. Het is me het nu al waard, niet meer de trap aflopen met een gieter, geen waterverspilling meer en vreemd genoeg vindt ik de regenton ook leuk staan. Het geeft een wat huiselijk gevoel. 

1 opmerking:

  1. Altijd fijn een regenton en al helemaal met de droge zomers van de laatste jaren. Vroeger had ik ook een regenton en soms deed er een paar lege eierschalen in. Ik had eens gelezen dat het goed voor de planten is.

    BeantwoordenVerwijderen