woensdag 12 juli 2023

Statiegeld

Zondagochtend was ik op weg naar het zwembad toen ik vanuit mijn ooghoek een kratje bier in de struiken zag liggen. Het registreerde niet helemaal maar ik sprak met mijzelf af dat ik op terugweg nog een keer zou kijken, had ik het wel goed gezien.

Eenmaal op de terugweg reed ik er uiteraard weer langs en inderdaad lag er een kratje bier onder de struiken met alle (lege) flesjes er nog in. Desnoods zou ik teruglopen naar mijn huis maar die krat zou met mij meegaan. 

Gelukkig kon ik de krat achter op fiets zetten en zo naar huis rijden. Waarom laat je zoiets achter vroeg ik mij de hele weg terug en had ik de krat moeten laten liggen of niet. 

Ik zette de krat in de schuur met de bedoeling deze dezelfde dag nog in te leveren maar het kwam er maar niet van tot vandaag. Ik leverde hem in en kreeg €3,90 aan statiegeld. Easy money toch, ik kom normaal niet in die supermarkt maar nu had ik deze bon, wat nu? Het was een krat bier wat alleen in die supermarkt wordt verkocht. Ik kon hem dus ook niet bij 'mijn' supermarkt inleveren. 

Ik besloot om met dit heerlijke zonnige weer een pak lekker sni.cker ijs te halen. Zo gezegd, zo gedaan. Mjammie! Een onverwachte gratis traktatie! 

4 opmerkingen:

  1. Dat was snel verdiend. Ik begrijp het ook niet waarom mensen dat maar zo weggooien. Ze vinden het de moeite niet denk ik. Ik had hetzelfde gedaan als jij hoor. Ik vind dat wie het kleine niet eert is het grote niet weerd, toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, zou ik ook gedaan hebben!! Leuk toch? Onze boodschappenbezorger neemt alles mee van alle merken, dat is ook wel handig. Zelfs flessen uit het buitenland, maar dat komt omdat ze dan niet goed kijken! Mmmmm ... lekkere ijsjes zijn dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ijs is verslavend! Daarom probeer ik het te ontwijken anders blijf ik het eten. Af en toe oke maar anders loopt het de spuigaten uit.

      Verwijderen